Gå til innhold

6800GS, hvor lenge vil det holde?


Bluum

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å planlegge en ny PC nå til spilling og la merke til at prisen på 6800GS (og flere andre produkter) har blitt satt ned betraktelig.

6800GS har gått ned fra 2220,- til 1995,- og jeg lurer på om det er et godt kjøp nå?

Tenker på hvor lang tid det tar før det ikke henger med lenger og hvordan det er i forhold til 7800GT som koster 2678,-. Det er 700kr i prisforskjell mellom de to kortene (en slump penger som godt kan brukes til andre ting :p ).

Er 7800GT så mye bedre og vil det holde så mye lengere før det må byttes ut at det er vedt 700kr mer?

Skal ha HK med SLI, så jeg tenkte at når den tid kommer at jeg trenger et kort til så spørs det vel om 6800GS er godt nok, og om det selges i det hele tatt...

 

Og kan jeg vente meg enda flere prisdropp i løpet av..tja...to måneder?

Maskinen blir ikke kjøpt denne måneden uansett, så jeg lurer på om jeg skal vente enda en månde og spare enda litt til...så får jeg kanskje råd til et spill eller noe anna fint i tillegg :yes:

Vet at det kommer nye modeller og prisras hele tida, men nå i begynnelsen av året skal det komme mange nye komponenter :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder på å planlegge en ny PC nå til spilling og la merke til at prisen på 6800GS (og flere andre produkter) har blitt satt ned betraktelig.

6800GS har gått ned fra 2220,- til 1995,- og jeg lurer på om det er et godt kjøp nå?

Tenker på hvor lang tid det tar før det ikke henger med lenger og hvordan det er i forhold til 7800GT som koster 2678,-. Det er 700kr i prisforskjell mellom de to kortene (en slump penger som godt kan brukes til andre ting :p ).

Er 7800GT så mye bedre og vil det holde så mye lengere før det må byttes ut at det er vedt 700kr mer?

Skal ha HK med SLI, så jeg tenkte at når den tid kommer at jeg trenger et kort til så spørs det vel om 6800GS er godt nok, og om det selges i det hele tatt...

 

Og kan jeg vente meg enda flere prisdropp i løpet av..tja...to måneder?

Maskinen blir ikke kjøpt denne måneden uansett, så jeg lurer på om jeg skal vente enda en månde og spare enda litt til...så får jeg kanskje råd til et spill eller noe anna fint i tillegg :yes:

Vet at det kommer nye modeller og prisras hele tida, men nå i begynnelsen av året skal det komme mange nye komponenter :hmm:

5394412[/snapback]

 

Hvis de 700kr ikke gjør noe for deg så ville jeg anbefalt 7800GT over 6800gs da det er et mye bedre kort. 7800GT er mer fremtidsrettet og det ligger helt i high-end klassen. De selger 7800GT for 2495kr på netshop nå så det er veldig billig, og jeg tviler på at prisene kryper så mye under det om noen måneder.

Lenke til kommentar

6800 GS yter ca likt som 6800 GT, men har lavere effektforbruk og varmeutvikling takket være en krymping av produksjonsprosessen. Du kan lese litt mer om det her. Du får 6800 GS til 1890,- og 6800 Ultra og 7800 GT til 2495,- Så som sagt, hvis du har råd, så kjøp heller et 7800 GT.

Lenke til kommentar
men hva ER forskjellen på 6800"GT" og 6800"GS"?!

5396555[/snapback]

 

GT har 16 pixel pipelines og 6 vertex units, men GS har 12 pixel pipelines og 6 vertex units(tror jeg, men jeg er ikke sikker på hvor mange vertex units det er). Er det pci-e eller agp det er snakk om? AGP versjonen av 6800gs er klokket til 375mhz core, mens pci-e versjonen er klokket til 450mhz. Men det ser ut som om det er kun agp versjonen hvor man kan låse opp de siste pipelines. Så jeg ville kjøpt 6800gs, i hvert fall dersom det er agp det er snakk om... 6800gt er klokket til 350mhz, i hvert fall på pci-e versjonen, noe som er lavere enn 6800gs, men så er det det med pipelines igjen da.(hvis ikke hadde mitt 6600gt eid begge :p )

Lenke til kommentar
Nei altså, er det eit 6800 golden sample, eit 6800 GT golden sample eller eit 6800 ultra golden sample? Skjønte du no?

Kva er best av eit 6800GT og 6800GS?

5396468[/snapback]

 

 

du må ikke blande Gainward's produktbetegnelser ("Golden sample") inn her, "GS" navnet er en nVidia model som ikke har noe med Gainward å gjøre.

Lenke til kommentar
Virker som om at det er blitt et veldig populært kort nå, alle som skal kjøpe ny maskin eller oppgradere den gamle skal ha et 7800GT...sier de hvertfall.

5399638[/snapback]

 

Jepp de fleste kjøper som regel 7800GT siden det er billigere enn x1800xl, men "viss" x1800xl hadde vært like billig så tror jeg mange hadde gått for x1800xl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...