Gå til innhold

Registrering av .no domene

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage hjemmeside for et lokalt band og de ønsket et .no domene for hjemmesiden sin. Jeg har ikke erfaring med å registrere .no domener, men har forstått såppas at man må være en norsk organisasjon eller firma for å bestille. Jeg er sikker på at bandet det er snakk om ikke er registrert i brønnøysundregisteret som bedrift, derfor lurer jeg på hvordan dette skal gjøres. Er det mulig å gjøre det gjennom nettsidene deres? Koster det noe?

takker for alle svar

mvh. Steinar Andersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm..prislisten var ganske uoversiktlig, men det ser ut som det koster 2500 for å registrere Enkeltpersonforetak, Ansvarlig selskap eller Selskap med delt ansvar som vil være aktuelt i dette tilfellet. Noen som har registrert seg der før som kan bekrefte/avkrefte dete?

Lenke til kommentar

Registrering kan gjennomføres på nett, men du må sende inn et signert skjema for at saksbehandlingen skal kunne starte. Bandet må også registrere en revisor, pluss at de antagelig på ha "grunnleggelsesdokumenter".

Edit# for sent...

Endret av rødøye
Lenke til kommentar

Skal du ha et .no-domene må du først og fremst være registrert som firma, eller kjenner noen som har et firma som domenet kan registreres på. En venn av meg registrerte et enkelpersonsforetak uten at det har kostet han noen ting, forøvrig har jeg ikke sjekket med han noe mer enn det. Når du skal ha et domene må du sende inn en egenærklæring via fax eller brevpost inn til registrar med underskrift. Og det er vel egentlig det.

Lenke til kommentar

OOOPs. Her var det noen uklarheter. Enkeltpersonforetak (ja det het enkeltmannsforetak før) er gratis og registrere. Ansvarlig selskap (ANS) og ansvarlig selskap med delt ansvar (DA) er er det registeringsgebyr på. Revisor må du kun ha ved AS, men du må følge regnskapsloven uansett foretaksform.

No domene krever et foretaksnummer (org nummer), som du får tildet etter at du har registrert et frima.

Registrere et firma for bare å kunne kjøpe et no domene er etter min mening ikke så alfor lurt.

Sett deg inn i lover og regler f.eks på www.bedin.no og brønnøysundregistrene.

Og igjen, det er veldig lett å registrere et firma i Norge, men du bør vite hva du gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...