LarZen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har prøvd å få tak i Den lengste reisen på norsk lenge, var i kontakt med Funcom som sa dem skulle slippe den ut igjen snart. Idag snubblet jeg over det på Free Recordshop i Oslo(egertorget) til 100,- Så om du er som meg som gikk glipp av dette spillet så har en nå muligheten, spillet var på dvd så en slipper masse plater som det var før. Vel da vet dere det om noen er intrisert i å skaffe det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Anbefaler at dere kjøper en versjon jeg også. Slet som pokker tidligere med å skaffe dette spillet og måtte til slutt låne det fra en kamerat. Hvis dere vil spille en stor del av norsk spillhistorie, et *knallbra* spill og få med dere starten på Drømmefall som kommer snart, bør dere ta ut en hundrelapp og kjøpe dette Selges på alle spillbutikker i Norge. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Den Lengste Reisen, anbefaler jeg alle å kjøpe. Det er et av de beste spillene jeg har kjøpt. Den har en utrolig spennede historie. Å det er veeldig langt, noe som gjør det enda bedre. Pluss at det er Norske stemmer, og de gjør en bra jobb, etter min mening... Løp Å Kjøp. Har den gamle boksen jeg, med 4 Cdr Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Den har vært hos spiderman i en god del år nå tror jeg. Også har jeg sett den på flere spaceworlds og elkjøper.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Den har vært hos spiderman i en god del år nå tror jeg. Også har jeg sett den på flere spaceworlds og elkjøper.. 5397306[/snapback] Da så du den engelske versjonen Lenke til kommentar
AngryNorwegian Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 kjøp den engelske utgaven.. Synnøve svabø suger plumbo...og syntes de norske stemmene ødela mye av spillet...og de "eksotiske" dialektene noen av figurene hadde var jo bare...jævlig.. men dette er jo bare min mening.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Pøh. Digga de norske stemmene jeg. Ikke det at de var så utrolig bra, men det at de var norske. Var en stor del av hvorfor jeg likte spillet så mye. Gir en helt annen feeling. Spiller du engelsk versjon kunne det jo bare ha vært "just another game" for meg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Pøh. Digga de norske stemmene jeg. Ikke det at de var så utrolig bra, men det at de var norske. Var en stor del av hvorfor jeg likte spillet så mye. Gir en helt annen feeling. Spiller du engelsk versjon kunne det jo bare ha vært "just another game" for meg. 5397465[/snapback] Enig der slik, om det ikke hadde vært for at det var Funcom og at spillet er på norsk så er sjangsen for at jeg ivertfall hadde plukket det opp vært meget mindre. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Den har vært hos spiderman i en god del år nå tror jeg. Også har jeg sett den på flere spaceworlds og elkjøper.. 5397306[/snapback] Da så du den engelske versjonen 5397432[/snapback] Så den på både norsk og engelsk faktisk. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Spaceworld i Stavanger hadde det til 99kr rett før jul så jeg. Om de fortsatt har det inne vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Lenge sidan eg har spelt DLR, veit ikkje om alle CDene er inntakt. Trur kanskje eg kjem til å kjøpe ein kopi mens me ventar på Drømmefall. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Da har jeg kjøpt min kopi. *klemme på FunCom* Endret 7. januar 2006 av Blib Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hva går det ut på egentlig? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Norskt adventure spill. Orker ikke og forklare alt nå, det får noen andre gjøre. Men har en link her fra gamespot.. umm den kommer snart. Gamespot har noen problemer at the moment... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det er et ytterst klassiskt pek-og-klikk spill. Hovedpersonen er April Ryan og handlingen er vel satt en del år frem i tid. Sinnsykt dyp historie, herlig humor og noe så VANNVITTIG mye gameplay. Her snakker vi sikkert dobbelt så mye gameplay som dagens rollespill. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Synnøve Svabø gjorde en god jobb med sin stemmegivning i den norske utgaven av spillet, og jeg sier ikke det fordi jeg er fan av henne eller noe. Det var befriende å høre norske stemmer i et spill til en forandring, som andre allerede har sagt. Vi er ikke akkurat bortskjemt av et enormt utvalg av spill for både unge og voksne med norsk tale, for å si det slik. Såvidt jeg vet vil også "Drømmefall" kommer vel også med norsk tale. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe det med engelske stemmer om de norske holder et like godt nivå denne gangen og. Free record shop selger spillet fra sin hjemmeside (99,- + frakt). Var innom FRS butikken i dag, men glemte å se etter det. Jeg vil forøvrig plassere "Den lengste reisen" kvalitetsmessig på linje med Gabriel Knight, som er en serie gode pek-og-klikk adventure spill. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Noen som vet om Drømfall kommer til å bundle sammen med DLR eller om det kommer en Collecters/Special edition til Drømfall? Har hendt jeg ender med å ha 2 versjoner av samme spill bare fordi jeg vil ha Collecters Edition Og takk til Larzen for tipset Jeg så ikke at du nevnte hvilken FRS som hadde den. Jeg tok toget til Oslo stoppet først på FRS på østbanehallen, men der var det få PC spill. Gikk oppover Karl Johan og gikk inn. Der var det en del PC spill til 100 kr, men ikke DLR. Gikk så oppover mot egertorget og gikk opp trappen og fant den Jeg hadde en Norsk-CD versjon men de funker ikke mer. Man kan ikke forvente mye av 99 kr men skulle ønske at de kunne legge med et hefte som på de fleste spillene (istedet står det sjekk PDF dokument). På Systemkrav står det ingenting med DVD-rom (men at man trengte 4x CD-rom) men spillet funker nok dårlig om man ikke har DVD-rom. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Såvidt jeg husker fra presentasjonen av Drømmefall jeg var på vil det _ikke_ komme på norsk. Fullførte DLR i dag da. Hadde spillt ca 80% av det tidligere, så jeg suste gjennom størsteparten med walkthroughs og litt slikt. Men deiling å fullføre det endelig. Kjipt derimot med _mange_ krasj underveis, så Lagre ofte! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Såvidt jeg husker fra presentasjonen av Drømmefall jeg var på vil det _ikke_ komme på norsk. 5413462[/snapback] Håper at det vil komme på Norsk også, for det er litt ekstra stas , men profittmessig er det jo forståelig at de ikke oversetter den. Koster masse penger å oversette spillet, men potensialle er liten. Hvor mange av oss som har tenkt til å kjøpe spillet er det som ikke kan engelsk. Veldig få. Og de fleste som spilte gjennom den norske versjonen av 1'rn har sikkert lært seg engelsk nå. Men synd. Bare for å få sagt det, jeg vil sansynligvis kjøpe både engelsk og norsk versjon dersom spillet er bra. Lenke til kommentar
Neith1 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Noen som har tips til andre spill som likner Den Lengte Reisen? Har prøvd Gabriel Knight også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå