Gå til innhold

Webcamløsning for utendørs stillbilder

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Etter å ha lett over hele internett har jeg enda til gode å finne et IP-kamera eller et webcamera med bedre stillbilder enn 640*480 når det er beregnet for utendørsbruk. Det blir nokså uaktuellt å kjøpe Axis 211A med utendørshus kun for å ta stillbilder.

Blir jeg nødt til å mekke en løsning selv eller finnes det noen webcamera der ute som jeg ikke har fått med meg?

Hva tror dere om å lage en løsning selv??(mekke hus med varmeelement og termostat)

Hvilket kamera burde jeg ha brukt da ?? (webcamera med god oppløsning eller evt stillbildekamera med strømtilkobling og programvare for regelmessig lagring av stillbilder)

Takk på forhånd

GolfBag

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Blir jeg nødt til å mekke en løsning selv eller finnes det noen webcamera der ute som jeg ikke har fått med meg?

Hva tror dere om å lage en løsning selv??(mekke hus med varmeelement og termostat)

Hvilket kamera burde jeg ha brukt da ?? (webcamera med god oppløsning eller evt stillbildekamera med strømtilkobling og programvare for regelmessig lagring av stillbilder)

Etter å ha søkt på nett sitter jeg igjen med akkurat samme spørsmål som GolfBag.

Skal bruke et web camera til å ta bilder utendørs av bla.skydrift og værforhold over et fjell.

For deretter å legge de ut på en webside. (Jeg driver med paragliding)

Hvilket web camera klarer slike forhold uten at alt blir hvitt.

Et alternativ er å bygge inn f.eks et Logitech QuickCam UltraVision med varmeelement og hele pakka.

Er det noen som kan anbefale et bra kamera ?

Eller for å gjøre det enkelt kjøpe et på Netthandelen.

Men er det mulig å koble dette til en PC og få bildene ut på en webside.

Er det noen som har en link til ytterligere info om dette kameraet.

Siden dette er en hobby bør kameraet ikke koste mer enn + - 1500-2000

Takknemlig for all tilbakemelding, Har brukt timevis på å lete på nett om emnet uten å komme noe videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...