MrBjoern Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 er det noen her som vet omen god side hvor jeg finner keyboard noter? ønsker meg noe litt mere moderne (er lei av og spille rusisske walzer) håper på mange gode svar hehe Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Man finner ikke så mye noter liggende påinternett. (ihverfall ikke som jeg har funnet) Derfor foreslår jeg at du kjøper bøker med sanger i. Finnes sinnsykt mye av det overalt. Men jeg antar at du gjærne vil finne noe som er gratis. Altså ikke bøker man må kjøpe..... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg er ikke helt sikker på hvor du finner noter, men har et glimrende forslag til et noteprogram du kan bruke. Dette ntoeprogrammet støtter kun sine egne filer, når det gjelder gratisversjonen, men det pleier å gå fint. Programmet heter Finale Notepad og er et meget greit og anvendelig produkt. Du kan spille av notene i programmet, så du hører omtrent åssen sangen skal høres ut. Er sikkert kjekt om du ikke har hørt sangen før (Jeg selv hater å spille uten å vite hvordan rytmen og lignende skal være). Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 tusen takk for svar. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Et søk på google etter "sheet music" er å anbefale. Lenke til kommentar
Shityeah Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 My Songbook Der finner du mange gode tabs til keyboard. Du trenger Guitarpro for å lese av filene Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hadde tenkt å foreslå guitarpro. Men det har ikke så mange piano sanger da. Mest guitar. Men det fungerer bra det. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tja og mja. Jeg ville faktisk anbefale ikke å bruke Guitar Pro til pianonoter. Problemet slik jeg ser det er at du bare kan bruke en G-linje. Slik ejg ahr forstått det. Kan jo hende at hvis du stiller mye inn på greiene at du kan få både G-nøkkellinjene og F-nøkkellinjene. Slik er Finale Notepad bedre da dette programmet nesten spesielt er rettet mot piano. Du kan jo prøve å søke på sangnav.mus Tror kanskje det kan virke. Snorre Lenke til kommentar
Shityeah Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Greia med guitarpro er at det meste er lagt ned for gitar, men man kan ta fram et keyboard... Endret 8. januar 2006 av Shityeah Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Greia med guitarpro er at det meste er lagt ned for gitar, men man kan ta fram et keyboard... 5399470[/snapback] Hvilket også forklarer navnet Guitar Pro meget bra. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tja og mja. Jeg ville faktisk anbefale ikke å bruke Guitar Pro til pianonoter. Problemet slik jeg ser det er at du bare kan bruke en G-linje. Slik ejg ahr forstått det. Kan jo hende at hvis du stiller mye inn på greiene at du kan få både G-nøkkellinjene og F-nøkkellinjene. Slik er Finale Notepad bedre da dette programmet nesten spesielt er rettet mot piano. Du kan jo prøve å søke på sangnav.mus Tror kanskje det kan virke. Snorre 5399439[/snapback] Det er lett å skifte fra G til F nøkkellinje da. Du kan gjøre det meste med Guitar Pro. Men det er som du sier. Programmet er hovedsakelig laget for gitar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå