herzeleid Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg kjenner ikke til hvordan noen av religionene er bygget opp men ut i fra hvordan jeg ser det så er det det samfunnsmessige og kulturelle og historiske ja som gjør at Islam er i en slik posisjon det er i dag Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 men howzer sier så har kristendommen blitt temmet. Jeg ser derimot ingenting i veien for at det samme kan skje med Islam. Nettopp, og det tok 7-800 år før vi "temmet" Kristendommen slik at den ikke lenger fikk lov til å være en dominerende stats/samfunns/lovs- makt. Skal vi da kaste bort 7-800 år på å "temme" Islam også ved å være religionstolerante, for så å ikke være religionstolerante om 7-800 år, noe som må til for å "temme" en hvilken som helst religion. En religion "temmes" nettopp ved å ikke tolerere den hvis den utøves undertrykkende, noe Islam gjør i dag: utøves undertrykkende i stor skala. Hvorfor vente 7-800 år med å være ikke-tolerante mot Islam, når vi kan gjøre den prosessen mye raskere ved å utslette undertrykkende Islam ved å være intolerante ovenfor Islam, og såvidt godta veldig moderat Islam. Dette som skjedde med Kristendommen, vi bare ventet 7-800 år med å gjøre det, og vi begynte for fullt de siste 60 årene. 90% av den "temmingen" av Kristendommen ble gjort på 60 år, resten var bare venting og "toleranse", hvor Kristendommen da fikk herje fritt. Personlig velger jeg å hoppe over de 7-800 årene med å være tolerant ovenfor Islam, og heller starte å være intolerant allerede i dag, så kanskje om 60 år er Islam blitt like temmet som Kristendommen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 men howzer sier så har kristendommen blitt temmet. Jeg ser derimot ingenting i veien for at det samme kan skje med Islam. Nettopp, og det tok 7-800 år før vi "temmet" Kristendommen slik at den ikke lenger fikk lov til å være en dominerende stats/samfunns/lovs- makt. Skal vi da kaste bort 7-800 år på å "temme" Islam også ved å være religionstolerante, for så å ikke være religionstolerante om 7-800 år, noe som må til for å "temme" en hvilken som helst religion. En religion "temmes" nettopp ved å ikke tolerere den hvis den utøves undertrykkende, noe Islam gjør i dag: utøves undertrykkende i stor skala. Hvorfor vente 7-800 år med å være ikke-tolerante mot Islam, når vi kan gjøre den prosessen mye raskere ved å utslette undertrykkende Islam ved å være intolerante ovenfor Islam, og såvidt godta veldig moderat Islam. Dette som skjedde med Kristendommen, vi bare ventet 7-800 år med å gjøre det, og vi begynte for fullt de siste 60 årene. 90% av den "temmingen" av Kristendommen ble gjort på 60 år, resten var bare venting og "toleranse", hvor Kristendommen da fikk herje fritt. Personlig velger jeg å hoppe over de 7-800 årene med å være tolerant ovenfor Islam, og heller starte å være intolerant allerede i dag, så kanskje om 60 år er Islam blitt like temmet som Kristendommen. 5422920[/snapback] Man trenger ikke å godta brudd på menneskerettigheter og andre brudd på alminnelig rettigheter for å være tolerant mot Islam. Jeg synes heller ikke det er noen sammenheng mellom å ikke godta brudd på det vi regner som viktige rettigheter i dag, og å nekte folk å ha kontroversielle menniger (det er faktisk en motsetning, med ytringsfrihet) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå