Noldus Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Etter slutten av andre klasse hadde halve 2kj klassen ikke levert inn forsøkene. Så jeg samlet alle her. Disse ble brukt av svært mange, og i år får jeg samme spm. angående forsøk. Så jeg tenkte at svært mange må være interresert i dette. Ikke bare på min skole, men i hele norge. Jeg sjekket litt rundt på internett og fant noen sider, men de inneholdt ikke særlig mye. Nå er spørsmålet om vi bør hjelpe disse sårt trengende, eller ei? Ja jeg sier vi, for jeg tenkte folk kunne gi sine bidrag for å glede late studenter. Hvis du har noen forsøk liggende på pc-en, så send dem gjerne. _________________ mine leveregler: "se deg for til begge sider" "mel din egen kake" [ Denne Melding var redigert av: Noldus på 2002-09-09 13:58 ] Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Man gjør selvsagt en bjørnetjeneste ved å gi "late" elever ferdige fysikk- og kjemirapproter (eller norskstiler). En bedre ide er å opprette et forum for å lære skoleelever (og andre interesserte) fysikk-, kjemi- og matematikkunnskaper, samt å fremme interesse for realfagene. (Regner ikke med mange hurrarop for det forslaget.) LeD Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Må vel si meg enig med LeD, selv om jeg husker at det var hat å sitte to timer før innleveringsfristen og slite med en rapport. Nå er jeg ferdig utdannet (siv.ing. men ikke matte og fysikk) så det er ikke så relevant lenger. Egentlig skulle en tro at Matte og Fysikk på VGS er "et kakestykke" for brukerene av dette forumet: da de fleste virker ganske bevandret i datamaskinens virkemåte, bør de jo ha litt kunnskap om Matte og Fysikk, eller? Lenke til kommentar
exis Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 trenger du noen til å hoste dem så si ifra. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 nu tenkte jeg ikke på forumbrukerne generelt. jeg kjenner til det å sitte i timen å skrive ferdig forsøket. stiler synes jeg ikke noe om å kopiere, men forsøk er jo noe man trenger for å bestå og bruker av din verdifulle lesetid til matteprøven... :razz: forsøk er gøy å utføre, men utrolig kjedelig å skrive. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 15:01, LeD skrev:Man gjør selvsagt en bjørnetjeneste ved å gi "late" elever ferdige fysikk- og kjemirapproter (eller norskstiler).En bedre ide er å opprette et forum for å lære skoleelever (og andre interesserte) fysikk-, kjemi- og matematikkunnskaper, samt å fremme interesse for realfagene. (Regner ikke med mange hurrarop for det forslaget.)LeD Jeg er uenig, alle de lite engasjerende forsøkene og rapportene vi hadde på VGS snarere kvalte engasjement enn å skape det. Det er fint å slippe å skrive en sånn sturrselig greie, selv om man hadde klart det. Forøvrig synes jeg man i VGS-alder er gammel nok til å vurdere selv hvorvidt man bør hente ned rapporter. AtW Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 15:10, Cueball skrev:Egentlig skulle en tro at Matte og Fysikk på VGS er "et kakestykke" for brukerene av dette forumet: da de fleste virker ganske bevandret i datamaskinens virkemåte, bør de jo ha litt kunnskap om Matte og Fysikk, eller? Dessverre har langt fra alle innsett dette. Selv blant elever på høgskoler og universiteter er det nok mange som ikke forstår hva de skal med dette "mattetullet". Visse private utdanningsinstitusjoner reklamerer jo mer eller mindre med at "her trenger du ikke noe mattetull for å bli diplomtulling i IT". Man kan sikkert bli en utmerket webdesigner eller systemadministrator uten å kunne løse en andregradslikning. Og dette er kanskje den delen av "IT-verdenen" som er mest synlig for "folk flest"? LeD Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 hmm.. husker 1. kl på høg.ing.data på hibu.. var en oppgave i maskinvareutvikling, verktøyet var ekstremt dårlig, og mye tid gikk til å lære seg det - helt til en i klassen svarte på mailen oppgaven var sendt ut med og krysset av for "send til alle denne mailen ble sendt til" knappen.. alle tok koden hans og bytta ut variabelnavn - du kan tenke deg at han var populær :smile: *******s oppgave :smile: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 er det ingen som har lyst til å hjelpe meg fylle opp siden med forsøk? Lenke til kommentar
JSS Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 20:01, Noldus skrev:er det ingen som har lyst til å hjelpe meg fylle opp siden med forsøk? Jeg kan kansje hjelpe deg. Jeg går på kjemi og prosessfag, og gjør ca. 2 lab-øvelser i uken. Det blir endel på et år... Då kan maaange folk få hjelp. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 He he, da jeg gikk videregående, gymnaset som det da het, var det knapt datamaskiner tilgjengelige å skrive rapporter på. Håndskrevet takk. Det som er negativt ved å ha muligheten til å skrive rett av fra andre, =fosskok, er at kravene til rapportene blir høyere år for år. Jeg har gått siv.ing. studiet i kjemi og det var til tider ganske ekstremt med ukeinnleveringer. Noen av ukesrapportene i enkelte fag kunne nærme seg 30 sider. Det gjaldt å få tak i de beste "kok"-settene fra fjoråret. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 det hadde vært fantastisk. hvis du har forsøkene på pc, ville jeg vært lykkelig hvis du mailet meg dem Lenke til kommentar
JSS Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 20:21, Noldus skrev:det hadde vært fantastisk. hvis du har forsøkene på pc, ville jeg vært lykkelig hvis du mailet meg dem Det kan jeg gjøre, men jeg har ikke kommet så godt i gang, så jeg har ikke så mange nå. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 20:27, JSS skrev:Det kan jeg gjøre, men jeg har ikke kommet så godt i gang, så jeg har ikke så mange nå. nei men send gjerne de få du har. alt hjelper. skal selv legge inn mine forsøk etterhvert som jeg gjør dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå