bazzo Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har prøvd meg på dette scriptet. (Total the value of checked checkboxes) Men får det ikke helt til å fungere slik jeg vil. Jeg vil ha ut 2 verdier fra en chkbox, en tallverdi og en tekst. Teksten og tallverdien skal komme opp på en linje hvis chkboxen er true og den skal forsvinne igjen hvis boxen er false. dette må skje live og ikke via en submit knapp. Noen som kan hjelpe meg med denne Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Her er koden! javascript: function TotalCheckedValues() { var total = 0; if(document.F2.a.checked == true) { total += parseFloat(document.F2.a.value); } if(document.F2.b.checked == true) { total += parseFloat(document.F2.b.value); } if(document.F2.c.checked == true) { total += parseFloat(document.F2.c.value); } if(document.F2.d.checked == true) { total += parseFloat(document.F2.d.value); } var ts = new String(total); if(ts.indexOf('.') < 0) { ts += '.00'; } if(ts.indexOf('.') == (ts.length - 2)) { ts += '0'; } document.F2.T.value = ts; } html form: <form name="F2"> <!-- Note: For CGI implementation, FORM tag need method="_____" and action="_____" attributes. --> Which do you want?<br> <input type="checkbox" name="a" value="10" onClick="TotalCheckedValues()">New (10.00) <br> <input type="checkbox" name="b" value="0" onClick="TotalCheckedValues()">Broken (Free) <br> <input type="checkbox" name="c" value="55" onClick="TotalCheckedValues()">Antique (55.00) <br> <input type="checkbox" name="d" value="4.95" onClick="TotalCheckedValues()">Refurbished (4.95) <br> Total: <input type="text" name="T" readonly size="5"> <br> <input type="button" value="Click" onClick="TotalCheckedValues()"> <!-- Note: For CGI implementation, change type="button" to type="submit" --> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå