The Jackal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har vært på utkikk etter NAS i relativt lang tid, og ser det lanseres flere og flere slike produkter. Problemet er at det gjerne ikke er akkurat det jeg vil ha Vil ha støtte for RAID 5 og Gb LAN...men de fleste som lanseres er bare RAID 0/1, og gjerne bare USB/IEEE1394. Jeg har ikke så veldig lyst til å sette opp en egen maskin for dette. Vil gjerne ha en egen liten dedikert enhet som kan fungere som lagringsplass for alle maskiner i nettet. Billigste alternativet jeg har kommet over ligger på 16-17k, og jeg kunne gjerne ønsket å komme ned i rundt 7-8k. Noen som har noen tips på noen enheter?? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Med de ytelseskravene dine, sammen med det priskravet? Svaret er nei fra min side ! _nifty_ Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 alle enheter som gjør det du her vil ER jo rett og slett PC-er med preinstallert operativsystem... Bygg en veldig liten PC med en rimelig RAID5 kontroller, så er du i boks! linux + samba er ikke å få til med nyere "brukervennlige" distroer.. DA bør du komme ned i den prisklassen.. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Har vært på utkikk etter NAS i relativt lang tid, og ser det lanseres flere og flere slike produkter. Problemet er at det gjerne ikke er akkurat det jeg vil ha Vil ha støtte for RAID 5 og Gb LAN...men de fleste som lanseres er bare RAID 0/1, og gjerne bare USB/IEEE1394. Jeg har ikke så veldig lyst til å sette opp en egen maskin for dette. Vil gjerne ha en egen liten dedikert enhet som kan fungere som lagringsplass for alle maskiner i nettet. Billigste alternativet jeg har kommet over ligger på 16-17k, og jeg kunne gjerne ønsket å komme ned i rundt 7-8k. Noen som har noen tips på noen enheter?? 5393568[/snapback] Tror jeg har 2 linker som kanskje kan hjelpe deg. Denne her er mere hvis du skal bygge noe selv. http://www.ioi1394.com/ Det skal være en norsk leverandør av disse produktene og. Her finner du ferdig RAID 5 NAS løsning. Tror den NAS løsningen med 4 eller 5 disker koster ca 4500+moms uten hardisker. http://www.infrant.com/ EDIT: ReadyNAS 600 er vel noe slikt som du ser etter. Endret 6. januar 2006 av kpolberg Lenke til kommentar
TK_CC Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Det er veldig dårlig utvalg av NAS i Norge. - " Komplett , PSData og Netshop bør få et bedre tilbud der enn det shabby utvalget de har nå. Maxtor :!:"- Jeg kjøpte meg NAS når jeg var i Tyskland. ReadyNAS 600 Infrant Tech Webside og er veldig fornøyd med den. Du kan lese mere om dem her TN - Review Det er en importør av disse i Norge Birkeland IKT Ellers så har Nextron en Thecus N4100 SATA NAS m/4xSATA H-Swap og 2xGBLAN men du må opp i en 5-9000kr hvis du skal ha GBLan og RAID 5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå