magnemoe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 noen som vet hvordan jeg kan ta backup av sql server 2000 automatisk? Prøvde å sette opp en backup under managment/database managment plans i sql server manager men den nekter å kjøre på oppgitt tidspunkt, gir ingen tilbakemelding eller logg over feilmeldinger. Noen som har erfaring med denne eller hvordan jeg kan starte en backup fra comand line eller liten utiity når jeg tar vanlig backup av server. Lenke til kommentar
johnpo Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) det som må gjøres er at du må lage en scheduler som stopper sql servicen på 2000 og så shedulere backup programm til å ta backup etterpå. da finner du ut hvor lang tid den bruker på å ta backup av sql serveren. legg på litt ekstra tid og så bruker du sheduleren til å starte servicen igjenn. Komandoen som brukes er net start og net stop med service navn bak. legger ved en lenke som kan være nyttig http://vyaskn.tripod.com/restart_sql_server_service.htm hvis du vil gjøre alt automatisk kan du bruke veritas backup software med sql server agent, som gjør at du kan ta online backup hver natt uten å stoppe servicer. (når du stopper servicene er SQL ikke tilgjengelig for brukere) veritas backup exec koster 2 - 3 tusen og agenten ca 1200 til 1500 kr. Endret 6. januar 2006 av johnpo Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 jeg tror ikke jeg trenger ikke restate sql server ves manuell backup og dukan ta backupfra et sql script. det jeg trtenger er en automatisert task eller en comand line komando jeg kan kjøre i batch sript i sheduler. Magne Lenke til kommentar
roac Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) noen som vet hvordan jeg kan ta backup av sql server 2000 automatisk? Prøvde å sette opp en backup under managment/database managment plans i sql server manager men den nekter å kjøre på oppgitt tidspunkt, gir ingen tilbakemelding eller logg over feilmeldinger. Noen som har erfaring med denne eller hvordan jeg kan starte en backup fra comand line eller liten utiity når jeg tar vanlig backup av server. 5393210[/snapback] Legg gjerne ved skjermdumper på konfigurasjon her eller send på mail til [email protected], å kan jeg se på saken. Ang logg, så har du sjekket SQL Server sin egen logg, ikke sant? Evt så kan jeg anbefale deg å ta en liten titt på MSDN: Backing Up and Restoring Databases Backup (Transact-SQL) Edit: Publiseringsløsnignen her liker visst ikke mailto-lenker Endret 6. januar 2006 av roac Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er det en M$ SQL 2000 full v, eller er det MSDE? Har du forsøkt å installere service pack 4 til M$ SQL server? Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Prøvde å sette opp en backup under managment/database managment plans i sql server manager men den nekter å kjøre på oppgitt tidspunkt, gir ingen tilbakemelding eller logg over feilmeldinger. 5393210[/snapback] Leste gjennom innlegget ditt igjen, er du sikker på at SQL Sever Agent tjenesten går? Dersom den ikke gjør det, så vil det vel oppleves på denne måten som du beskriver. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Prøvde å sette opp en backup under managment/database managment plans i sql server manager men den nekter å kjøre på oppgitt tidspunkt, gir ingen tilbakemelding eller logg over feilmeldinger. 5393210[/snapback] Leste gjennom innlegget ditt igjen, er du sikker på at SQL Sever Agent tjenesten går? Dersom den ikke gjør det, så vil det vel oppleves på denne måten som du beskriver. 5398300[/snapback] Hei Dette er sansynligvis løsningen, dumme meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå