Oter Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 min bzerk psu kortsluttet i natt,den var vel ca 6 måneder gammel. først så kom det noen ulyder,så small det før det gnistret noe jævlig. strømforsyningen var så varm,så jeg klarte ikke å røre den før etter 30min(uten at jeg brant meg) da jeg hadde fått den ut,så var all plasten inne i strømforsyningen smeltet. og den har også sikkert tatt med seg en harddisk med seg i graven,finner den ikke igjen i utforskeren ihvertfall. noen som har vert borti problemer med denne strømforsyningen før? dette er strømforsyningen: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...2BBR2&mcat=c346 denne ble kjøpt hos microplex,hvordan stiller garantien seg?vil de erstatte hardisken også? bruker nå min 4 år gamle q-tec 440w som stadig virker :!: Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har en slik, og den fungerer glitrende etter et års bruk! Ta kontakt med microplex og spør hva som dekkes av garantien. (Så kan du heller komme tilbake å be om hjelp om du får et svar du ikke liker) men, hører du harddisken gå rundt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Har den tatt med seg andre komponenter så "burde" det dekkes av garantien. Grunnen til at jeg formulerer meg slik jeg gjør er at den står oppgitt til å være kortslutningsbeskyttet, overspenningsbeskyttet og overstrømsbeskyttet på utgangene. Tar den med seg andre deler av PCen i fallet så holder den ikke det den lover og etter min mening skal det være grunn nok til at disken skal dekkes av Microplex. Dette er i allefal noe å ta opp med dem. Hadde vært noe helt annet om det var en Q-tec, den lover nemlig ingenting. Endret 6. januar 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Oter Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 jeg finner ihvertfall ikke igjen disken etter at strømforsyningen kortsluttet. ser den heller ikke i pm7.0 skal ikke ha igjen ny bzerk strømforsyning fra dem,den saken er helt sikker. skel bare kjøpe kjente merker fra nå av. noen tips til å finne igjen disken?,i tilfelle den ikke er ødelagt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Begynn med å sjekke at den nye strømforsyningen er koblet skikkelig til disken og at du ikke har nappet ut ide/sata-kabelen i prosessen med å skifte PSU... ...hør deretter etter om den er igang eller ikke! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 har fått svar fra microplex nå,skal sende den inn. men sliter med at maskinen bruker 100% av cpu etter kortsluttingen(var ikke sånn før)noen tips om hva det kan være?og hardisken er fremdeles borte. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Får du opp hvilken prosess som bruker all CPU kraften? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 akkurat nå er den bra,når den brukte alt av cpu,så sto det at det var 99% på ledig systemprosess,det er det som er så merkelig. har kjørt scandisk,så kanskje det ble bra. får håpe de erstatter hardisken også,finner den heller ikke i bios. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 fikk igjen ny strømforsyning fra microplex i dag,men skal de ikke betale tilbake frakta som jeg måtte betale for å sende den inn? og hva med hardisken som tok kvelden? jeg nevnte hardisken i mailen til dem,synes jo de burde erstatte den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå