oyvindpe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Skal gå til anskaffelse av nytt DV-kamera, da mitt gamle Canon MV550i selvsagt spiste opp båndet etter drøyt 2 års meget lett bruk. Jeg har i ettertid lest at dette er et vanlig problem for mange av Canons modeller, og styrer derfor unna Canon nå. Hadde først veldig lyst til å kjøpe et Harddisk-kamera, men slo dette raskt fra meg, når jeg oppdaget at kvaliteten er mye dårligere enn på DV-tape. Etter intens søking på ulike kameraer har jeg kommet fram til noen få modeller som jeg har landet på, men dessverre blir man jo mer og mer usikker jo mer man leser... De jeg har luktet mest på i den senere tid er Panasonics modeller GS-250 og GS-400. Har forstått det slik at dette er svært gode kamerar med 3 CCD-brikker, og de tar også veldig gode stillbilder, og det er noe jeg også ønsker. Jeg er helt klart som amatørfotograf å regne, og disse begrepene sier meg ikke så veldig mye. Prisforskjellen er ca. 1500,-. Det billigste GS-250 jeg har funnet er på ca. 9.500, mens det billigste GS-400 ligger på ca. 11.000,- Er forskjellen på disse to kameraene verdt prisforskjellen på 1500,-? Det som også slår meg er at GS-400 er en relativt "gammel" modell. Kom vel på markedet sommeren 2004? Mens GS-250 kom etter dette? Er det noen som kan gi noen gode råd ang. dette vanskelige valget? Videre har jeg også sett på sonys to modeller HC-90 og PC1000E. Har sett at det er mange som lider valgets kval mellom disse 2, men har enda ikke sett mange konkrete anbefalninger.... Bruksområdet mitt vil være filming av familien, først og fremst barna, både inne og ute. Så det er helt klart en fordel at det blir gode bilder i "innelys"..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå