Dwagon Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har en SN5P shuttle og i den er det et nForce4 chipsett, og da fikk jeg også nVidia ActiveArmor som hardware brannmur. Denne har i grunnen ikke gjort annet enn å gi meg problemer, kan godt være at jeg har brukt feil driver, men det får da være måte på. Etter installasjon av MS Windows XP pro, så kommer driverinstallasjon, og da tok jeg fram cd'n som jeg fikk med shuttlen. Installerte driverne, fikk spørsmål om jeg vill installere noe ved navn "LanManager" eller noe sånt, og tenkte ja hvorfor ikke? Og ca 78% ut i installasjonen fikk jeg feilmeldning og måtte bryte. Ja, ok så dropper vi den Lan saken da. Gikk en stund så var det kommet en ny driverversjon på nettet, og jeg henta den jeg mente passet til min pc. lastet ned, starta installasjon og alt gikk bra, så kom den obligatoriske restarten av pc'en etter installasjon. Maskinen startet, Windows bootet, og var inne på Skrivebordet. Så kom en dialog nede til høyre om jeg vill la prosess "x" få tilgang til nettet, jeg trykket ja for det skulle den, og da kom en BSOD. første BSOD siden jeg kjøpte pc'en Maskinen startet på nytt. Skrivebordet kom opp, og dialogen poppet opp igjen der nede til høyre. denne gangen trykket jeg ikke i det hele tatt på det, og kanskje 15-20 sekunder etter kom en BSOD. Da var da jeg startet å bli varm i toppen og kom med noen strofer som ikke bør ytres offentenlig. Maskina startes på nytt i sikkerhets modus for å avinstallere denne brannmur saken. Nei det går ikke vi kan ikke starte MS Installer fordi du kjører i sikkerhetsmodus OK, da formaterer jeg heller da, og fant selvsagt ikke CD'n Siste utvei var å finne en måte å komme inn i windows å få fjerna dritten før den kræsja maskina, så jeg restarta pcen, boota windows og storma mot kontrollpanelet for å fjerne brannmuren. kom ca 50% ut i fjerningen så kom BSOD fram og maskina knelte. Restart og inn i kontrollpanelet, denne gangen fikk jeg fjerna saken, og nå i etterkant fryser pc'n helt når jeg avslutter diverse programmer som bruker java. Litt frustrerende å måtte restarte så ofte. Så det jeg lurer på er, er det noen andre som har hatt trøbbel med ActiveArmor ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå