ponke Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Noen som vet forskjellen på Epox 4G4A+ og den versjonen uten plussen. Det kommer så vidt jeg ser bare frem at det ene er uten raid, mens den andre er med. Er det alt? For jeg har ikke noe bruk for raid, så da sparer jeg 300 spenn ;P Takk for svar! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 På KT333 hovedkortet hadde modellen uten "+" ikke "diagnosetallene" som er montert på hovedkortet. Kanskje det er tilsvarende på dette hovedkortet? Jeg er enig i at dersom det er bare med/uten raid som er forskjellen, så virker kr300,- til å være litt mye i prisforskjell. Spesielt når du ikke skal bruke raidkontrolleren :smile: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Forresten Byggeren, nå når jeg har deg her! *ond latter* Hva tror du om dette: Epox 4G4A (+ om det er viktig) P4 2.0 eller 1.8 enten 2 ifra Absoluttdata eller 1.8 ifra PSdata... (NW) Boxed-kjøleren GF4 Ti4200 (128 eller 64 MB) 512 MD DDR SDR 333 Mhz Bør kunne overklokke det der littegrann ;P Tenker å bruke "boxed-kjøleren". Håper på ca 2.5 Ghz. Det er vel godt nåbart? ;P [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-09 13:20 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Å ****, blir pluss på meg. + er med raid-kontroller og lan... Og jeg skal ha 10/100mbit onboard... det ville jeg. Da blir det plussversjonen i forrige post... Nice oppsett uansett ;P Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 wazzup?? Hei, hvor kan man få kjøpt dette kortet? Jeg ser at bare Multicom har dette ...... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Snakket i tlf med Absoluttdata. For noen trivelige folk! (Seriøst!) Kan også ha noe med at jeg som oftest er veldig hyggelig i telefon og høflig, men men :smile: De får sendt pakken min idag selv om jeg bestiller nå og i løpet av de neste timene!!! Digg... tror jeg bestiller ifra de, ja! Hyggelig tone på tlf har mye å si for meg. At de i det hele tatt kunne ta telefonen har mye å si også. Og de tok den etter 3 ringetoner. Meget bra :wink: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Tja, hva kan jeg si? Jeg har bestilt epoxkortet selv (med +), og ser frem til å teste dette. Har en misstanke om et dette blir et kort som blir stående i min maskin :smile: Jeg skal uansett lage et review av kortet når jeg en gang får tid. De andre komponentene du ramser opp ser ut til å være gode valg, men husk at dersom du ønsker å presse mye ut av maskinen er gode/raske minebrikker å foretrekke. Når du først skal handle nye minnebrikker så vil jeg anbefale deg å handle DDR400 brikker. Selv om du ikke skal kjøres på DDR400 hastighet, så vil slike brikker tåle meg aggressive innstillinger og derfor yte bedre. 2.5GHz med boxedkjøler bør være innen rekkevidde, men husk at prosessoren utvikler mye varme på denne hastigheten (AMD prosessoren er for smågutt å regne sammenlignet med varmeutviklingen på P4 prosessorer som sviver over 2.5GHz). Det kan derfor bli nødvendig med en større kjøleribbe/vifte for at systemet skal bli stabilt når det belastes over lengre tid. Husk luftsirkulasjon i kabinettet, noen rolige 80mm kabinettvifter gjør susen. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Databutikken.com/no/ har 1 igjen, om ikke jeg tar det. Absoluttdata.no har flere, og de er skikkelige hyggelige i telefon! (Se forrige post) ;P Det er noen, bør være nok. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 13:34, byggeren skrev:Tja, hva kan jeg si? Jeg har bestilt epoxkortet selv (med +), og ser frem til å teste dette. Har en misstanke om et dette blir et kort som blir stående i min maskin :smile: Jeg skal uansett lage et review av kortet når jeg en gang får tid. Pass på, det kanskje vi blir to om :razz: Quote: De andre komponentene du ramser opp ser ut til å være gode valg, men husk at dersom du ønsker å presse mye ut av maskinen er gode/raske minebrikker å foretrekke. Når du først skal handle nye minnebrikker så vil jeg anbefale deg å handle DDR400 brikker. Selv om du ikke skal kjøres på DDR400 hastighet, så vil slike brikker tåle meg aggressive innstillinger og derfor yte bedre. Enig. Har en slik brikke i øynene. Quote: 2.5GHz med boxedkjøler bør være innen rekkevidde, men husk at prosessoren utvikler mye varme på denne hastigheten (AMD prosessoren er for smågutt å regne sammenlignet med varmeutviklingen på P4 prosessorer som sviver over 2.5GHz). Det kan derfor bli nødvendig med en større kjøleribbe/vifte for at systemet skal bli stabilt når det belastes over lengre tid. Husk luftsirkulasjon i kabinettet, noen rolige 80mm kabinettvifter gjør susen. 3-4 Papst 8412NGL 80x80x25 er bestilt! ;P Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Ja, takk for raske svar og tips. Alltid hyggelig å ha deg med din gale slapps.com gutt ;P Forresten, digger dine reviews. Alltid koselig kveldslektyre. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Forresten så skal absoluttdata ha litt skryt. Jeg har ikke brukt dem tidligere, men de har satt en rekord som jeg tipper skal mye til å slå! Fra jeg trykket "send bestilling" på internett, til jeg mottok sendingsbekreftelse med pakkespor, tok det mindre enn 15 minutt! FANTASTISK Dette er noe andre butikker burde jobbet enda hardere med, få pakken ut gjennom døren fortest mulig! Det var ikke lange tiden jeg hadde til å kanselere bestilingen der nei Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 WORD! ;P Enig som bare det. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Sony Diskettstasjon 3,5" Svart Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 Epox 4G4A+ Socket 478 DDR 533Mhz DDR PC3200 Orginal 512 MB POV Geforce 4 TI 4200 64 MB SE 3,3ns Hva tror du om den, pluss 4 papstvifter og Thermaltake vifte/kjøleribbe-kombinasjon til GF4. Er 64 MB lite for Doom3 og andre spill som kommer "imorgen"? For det hadde vært kjipt om jeg hadde blitt fryktelig straffet for det. For da går jeg heller for et Vanlig POV kort men med 128 MB ram, alltså, ingen fancy 3,3 NS ram, men vanlig... Ganske dyr data, men wth ;P Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Thermaltake Geforce4 copper cooler LITE-ON CD-RW 48x12x48x Burn Proof Retail intern IDE Hyundai Q910 19" Flat 1600x1200@85Hz Silver Svart fron för LITE-ON CD-RW Ram + Lucka Man må bare elske skjermen pga designet ;P Dette er det jeg bestiller ifra Databutikken.com/no/ ;P Ja, og de 4 viftene er her et sted og... Papst 8412NGL 80x80x25 19.4cfm 1500rpm +/- 10% 12dBA 4pin DER kom de! :razz: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Hmm... Psdata har tilbud på en 1.8... Blir vel hovedkort, kabinett og kanskje minne ifra Absoluttdata... Ble litt for dyrt for meg ellers. Beklager Absoluttdata... (gråter nesten, honest) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Har også bestilt dette kortet fra absolutt data og fått bekreftet at kortet går i posten kl 1600,dette er min første bestilling derfra men gutta virker greie de så da blir det vel flere ordrer derfra Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 kr 2 613,00 Skjerm, Hyundai Q910 19" kr 556,00 4 kabinettvifter kr 142,00 GF4 Cooler kr 1 644,00 Minne, 512 MB 400Mhz kr 1 195,00 HD, 80GB 2MB Cache kr 850,00 Kabinett, Chieftec Dragon kr 674,00 CD-RW, Lite-On CD-RW kr 1 795,00 CPU, 2Ghz P4 kr 2 295,00 Skjermkort, POV GF4Ti4200 128MB kr 225,00 Diskettstasjon, Sort kr 1 695,00 HK, Epox 4G4A+ kr 415,40 Porto, Databutikken.com/no/ kr 120,00 Absoluttdata.no Totalt: 14 219,40 Dæven steike, dette blir det maskin av... ;P Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Ringte de, og spurte om de kunne ta min nå idag. Pakken var sendt 10 minutter senere, og jeg har et sporenummer. Veldig bra. Selv om de er litt dyrere, ser det ut til å være verdt det! :wink: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hmmm... Absolutt der og Databutikken der ja, MEN http://www.vaagenconsulting.no har samme HK til 1283kr pluss 136 i frakt og eksp. gebyr. Riktignok endel tregere siden en må betale forskudd osv, men god del billigere også. De har visst 25 stykk på lager nå, EPOX 4GA4+ altså. Totalt kom det på 1419kr, ser du Absolutt Data, 1644kr + 120kr, blir det 1764kr, over 300kr mer. Jeg bestiller mitt iaffall fra Vaagen Consulting. Telcontar Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 [...] Betaling Alle våre kunder må forhåndsbetale. (Framgangsmåte for innbetaling blir forklart i vår tilbuds e-post som du vil motta). Slikt gidder ikke jeg nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå