Gå til innhold

Haddis sin slankelogg, for dem som vil ned i vekt


Anbefalte innlegg

Er med jeg også, cirka samme kosthold som deg bare at jeg ikke skal spise etter 19.00 pga jeg har så sykt lav forbrenning i følge legen at det ikke klarer å forbrennes til neste dag. :hm:

5405186[/snapback]

For å få opp forbrenningen bør du spise små måltider med mye protein. Å det finnes medisin for det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har sykt lav forbrenning, så lurer jeg virkelig på om du spiser noe i heletatt.

5406631[/snapback]

Jeg spiser, men har levd på to store måltider om dagen istedenfor mange små i mange år og det har stoppet forbrenningen min helt opp. Jeg kan seriøst se på mat og legge på meg. :hm: Jeg går opp og ned i vekt hele tiden, 45 det ene halvåret, 54 det neste. Nå skal jeg endre kostholdet mitt slik at jeg går ned og holder meg der ved å spise sunt og ofte, men ikke etter 19.00 (det har faktisk legen anbefalt) :)

Lenke til kommentar
Hvis du har sykt lav forbrenning, så lurer jeg virkelig på om du spiser noe i heletatt.

5406631[/snapback]

Jeg spiser, men har levd på to store måltider om dagen istedenfor mange små i mange år og det har stoppet forbrenningen min helt opp. Jeg kan seriøst se på mat og legge på meg. :hm: Jeg går opp og ned i vekt hele tiden, 45 det ene halvåret, 54 det neste. Nå skal jeg endre kostholdet mitt slik at jeg går ned og holder meg der ved å spise sunt og ofte, men ikke etter 19.00 (det har faktisk legen anbefalt) :)

5406702[/snapback]

Vel proteiner kan du nok spise etter 19, i mindre mengder selvfølgelig. Men ville nok holdt meg langt unna karbo på kvelden ja, siden man ikke har bruk for det når man sover. Dermed vil kroppen bare lagre det.

 

Men som sagt, prøv å spise mindre måltider med mye protein å i tillegg trene kardio. Så bedrer det seg vel muligens.

 

jeg har å dårlig forbrenning, så er stort sett aldri sulten. Har ei klokke som ringer hver tredje time og minner meg på det.

Lenke til kommentar
Jeg er 183.

Altså jeg trenger ikke å gå ned mer en 5-8 kg for å ha anbefalt vekt.

5392939[/snapback]

BMI indeksen er meget skummel egentlig (for folk er for ulik).

Det beste for å finne sin form er enten speilet eller målebåndet.

 

Ved å slutte med søtsaker, unødvendig fete retter og å ikke spise sent/"kveldsmat" - samtidig som man starter å trene kan de fleste få en bedre form (merk; vekten kan gjerne gå opp - men det har intet å si) (Men samtidig kan mange som har trent lenge oppleve å miste vekt ved å ta en treningspause også. Folk er rett og slett ulik. )

 

Og: Kondisjons-trening fører til forbrenning under trening mens styrketrening fører til forbrenning hovedsaklig etter trening (evt. 3-4t.) Det optimale for folk som ønsker å komme i bedre form er dermed en kombinasjon av disse to. Men igjen - ikke overdriv med et overkill-treningskjema, heller ha noe du kan følge nå og i ettertid; uke for uke.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Er med jeg også, cirka samme kosthold som deg bare at jeg ikke skal spise etter 19.00 pga jeg har så sykt lav forbrenning i følge legen at det ikke klarer å forbrennes til neste dag. :hm:

5405186[/snapback]

 

Hvis du har sykt lav forbrenning, så lurer jeg virkelig på om du spiser noe i heletatt.

5406631[/snapback]

tenkte det samme..

 

har jo sett noen av bildene dine Thea, der er du jo syltynn. Altfor tynn IMO.

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Vel jeg er 183, jeg veier 88kg.

5392959[/snapback]

Har du deffa? Trodde du var tyngre enn det!

5407350[/snapback]

hehe, nope men har gått ned noe etter litt sykdom og krangler med damer :thumbdown:

 

Ligger vel på det samme som jeg gjorde i sommer, men har mistet en del fett ja og økt i muskelmasse. Selv om jula har tatt litt på så kommer jeg nå sterkt tilbake. Ny jobb og mer penger betyr mer biff og kylling :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Sto opp tidlig i morges, og spiste første skikkelige frokost, sikkert på flere år :w00t: Nå skal jeg rundt å lete etter billige grønnsaker og slikt, har nesten ikke mat i hus... Er provoserende at stort sett alt som er sunt også er dyrt.

Lenke til kommentar
Er provoserende at stort sett alt som er sunt også er dyrt.

5408764[/snapback]

Det har irritert meg en god stund også. Jeg synes regjeringen burde lagt frem et forslag om å fjerne avgiftene på såkalt sunne matvarer. Dette vil kongeriket Norge til syvende og sist tjene på i form av sunne mennesker, høyere produktivitet og mindre sykdommer som følge av dårlig kosthold.

Lenke til kommentar
Anette_, da er vi to :), utenom at jeg for min del skal jogge så mye jeg kan, men i 40minutter er ikke sikkert, klarer 25, utifra skole erfaring. men vet ikke om jeg klarer mer :)

 

Men vil forsatt vite hva denne pilatesballen gjør? og hvordan den ser ut.

 

så:

 

*Kutt ut godteri!

*Drikk bare vann

*jogge så mye jeg kan, eventuelt gå når jeg ikke klarer å jogge

*ta 20-30pushups hver dag

 

 

Etter en måned, så øker jeg gjerne turen min til 1 time, og øker pushups til 50 :)

5405287[/snapback]

Akkurat det punktet med "jogge så mye jeg kan" virker ikke lurt. Du kommer til å ende opp med en eller annen slitasjeskade. Begynn derfor rolig, og øk mengden etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Er provoserende at stort sett alt som er sunt også er dyrt.

5408764[/snapback]

Det har irritert meg en god stund også. Jeg synes regjeringen burde lagt frem et forslag om å fjerne avgiftene på såkalt sunne matvarer. Dette vil kongeriket Norge til syvende og sist tjene på i form av sunne mennesker, høyere produktivitet og mindre sykdommer som følge av dårlig kosthold.

5408865[/snapback]

 

Kjør på med sukkeravgifter, subsidier grønnsaker! Det skal ikke være umulig selv for folk med lite penger å ha et riktig kosthold. Når jeg ser hva en del av mine medstudenter dytter i seg i sparingens navn, blir jeg skremt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...