Gå til innhold

Haddis sin slankelogg, for dem som vil ned i vekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LarsP: Hva prøver du å oppnå ?

5434564[/snapback]

lurer jeg også på.. Du spiser jo som en bodybuilder =)

5435865[/snapback]

Jeg prøver å legge på meg så mange kilo muskler som overhodet mulig. Jeg har bestemt meg for at det ikke skal stå på matinntaket i allefall.

 

Jeg spiser forresten IKKE som en bodybuilder. Da må jeg nok øke inntaket med 2-300%.

Lenke til kommentar
En bodybuilder spiser vel hauger med biff og fett mat osv?

5436083[/snapback]

Offseason spiser de sinnsykt mye hvert fall. Er ikke så mye poeng i å spise masse fett. Men du må selvsagt ha i deg en - og flereumettede fettsyrer. Mettede fettsyrer trenger du også litt av, uten at jeg skal si hva du trenger det til (for det husker jeg ikke).

 

Det er proteiner som hovedsaklig bygger muskler. Bør ligge i kalorioverskudd hvis du skal bygge muskler. :)

 

Edit: De som har sett filmen til Ronnie Coleman vet at bodybuildere spiser mye.

 

"Good old chiken" :D

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Jeg ser at man skal spise ofte og lite når man slanker seg, stemmer dette?

 

 

Får vel i det minste begynne å passe på meg selv litt, er snart 18 år og omtrent 190cm høy med 92 kg. Nå vokser jeg ikke oppover lengre, men bare sidelengs. :( Jeg spiser vel 2 brøskiver om morgenen som regel, spiser kanskje et smørbrød fra kantina på skolen til lunch og så er det jo middag, spiser en god del der (variert kost fra dag til dag). Kveldsmat spiser jeg ikke alltid, spørs om jeg føler for det rett og slett. Ikke den største slankeren her i gården altså, men jeg vurderer jammen å begynne med det.

 

 

Redigert: Hvis dere leser dette og ser noe eller har et tips så er det bare å komme med innspilll. ;)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Jeg ser at man skal spise ofte og lite når man slanker seg, stemmer dette?

5438377[/snapback]

Ja, da matinntak gjør at kroppen setter igang en forbrenningsprosess. Spiser man ofte forbrenner man hele tiden istedet for at man ved store, få måltid kun forbrenner en liten del av det man spiser (og dermed (kanskje) legger på seg).

 

For meg virker det ikke som du veier så alt for mye, men vekt sier jo ingenting om hvordan kiloene er fordelt.

 

Et par tips:

 

¤ Spis oftere

¤ Kutt ut hvitt mel og sukker

¤ Frukt og grønt er alltid bra

¤ Mat som er rik på proteiner fremfor karbohydrater og fett er bra, men husk at man ikke skal overdrive (Fedon Lindberg/ Dr. Atkins anyone?).

¤ Begynn å trene styrke 2-3 ganger i uken for å stramme opp kroppen

¤ Tren kardio 1-2 ganger i uken, varier treningen om du synes det er kjedelig. Cageball, svømming, roing, sykling, jogging er gode alternativer.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
karbohydrater og fett er bra, men husk at man ikke skal overdrive (Fedon Lindberg/ Dr. Atkins anyone?).

 

 

50 30 20 går alltid u seirende ;) Karbo protein og fett for de som ikke vet om det fra før.

 

 

Men med den matstilen så er du vel en bodybuilder i starten hr. lars.

 

Creatin er veldig greit forresten. 15 kilo mer i benken etter å ha brukt det i ca. halvannen uke :) Litt kjipere hvis du slutter :p

 

 

Burde vel kaste meg over dette jeg og. 95 kilo og 184. Men orker ikke ;) og har bare kraftige bein uansett ^^

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Slenger meg med her jeg også. Min plan framover er å gå til og fra skola hver dag (jeg bor ved Tyholt og går på skole på Dragvoll, tar ca en halvtime) skal også trene tre ganger i uka. Pga at jeg trener på treningsbygget ved dragvoll vil det bli vanskelig å sette opp en fast plan over hvilke apparater jeg skal bruke siden det alltid er fullt der, men i hovedsak skal jeg prøve å trene kondisjon/fettforbrenning mandag/fredag og styrke på onsdager. videre skal jeg spise sunnere og jeg skal slutte å spise når jeg er mett.. Drikker kun cola light og etter nyttår har jeg begynt å ta eple-eddik som vistnok skal hjelpe forbrenning ol.

Lenke til kommentar
Liten oppdatering fra meg. Har kjørt strengt kosthold i 2 uker nå. Har gått ned 3,5kg. Sånn sett er jeg foran skjema som jeg har satt meg (gå ned 3kg i mnd)  :w00t:

Dette går fint :)

5443506[/snapback]

Bare et lite innspill. Grunnen til at du går ned så mye i starten er at kroppen din forbrenner fremdeles i forhold til det du brukte å innta. Etterhvert vil dette stabilisere seg og forbrenningen vil senkes (og dermed også vekttapet). Møter du veggen så bør man satse på å trene for å øke forbrenningen på nytt.

 

Uansett, gratulerer.

Lenke til kommentar
Bare et lite innspill. Grunnen til at du går ned så mye i starten er at kroppen din forbrenner fremdeles i forhold til det du brukte å innta. Etterhvert vil dette stabilisere seg og forbrenningen vil senkes (og dermed også vekttapet). Møter du veggen så bør man satse på å trene for å øke forbrenningen på nytt.

 

Uansett, gratulerer.

5443608[/snapback]

Glemte kanskje å si det, men jeg har nettop begynt å trene spinning 2 ganger i uka + at jeg sykler minst 30 minutter hver eneste dag (har spinningsykkel og trener på helsestudio) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Yay :woot: ting gir jo resultater her... Gått 3 kg ned siden romjulen :D

 

Får bare satse på at fremgangen fortsetter en liten stund til... Har en 5-6 kg igjen så er man fornøyd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...