Sir Zu Zwat Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Roa Elektro skal selge et produkt. Registret patent. Hvilken markedsform jobber de under? (Hvilke kjennetegn @ denne markedsformen) Endret 6. januar 2006 av omiro Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det er mange muligheter her, men siden de har registrert et patent (og jeg antar de også da eier den), kan det bety de er i immateriellrettighetsbransjen, og setter ut produksjon til andre. Siden de selger selv, kan det bety at de ikke lisensierer rettigheter eller selger franchiseretter, selv om det er teoretisk mulig å gjøre i andre land eller markeder (høy risiko her). Salgsformen er også usikker, de kan velge å selge selv eller de kan velge agenter/distributører, sistnevnte er ganske vanlig i elektronikkbransjen. Mulig jeg overser noe her, men jeg har en følelse av at det er mange sider ved sakens utgangspunkt som ikke er belyst. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tror kanskje du må ut med litt mer detaljer rundt spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå