Gå til innhold

Tv tuner til prosjektor

Zxiii

Anbefalte innlegg

Jeg har en prosjektor uten innebygget TV tuner, og har derfor koblet antennesignalet gjennom en gammel videospiller for å få sett TV på prosjektoren. Dette er jeg svært lei av siden jeg må sitte og trykke videospilleren på hvert 5min for å få signal (Spilleren er nødt til å være på for å få signalet gjennom, og den slår seg automatisk av etter 5min) :p

Var nylig på lokal elektrobutikk for å kjøpe ekstern TV tuner, men de sa jeg var nødt til å kjøre signalet gjennom en PC for å få det videre til prosjektoren, noe som i mitt tilfelle vil bli en vanskelig løsning. Så da lurer jeg på om jeg egentlig har noe alternativ utenom å kjøre gjennom videospilleren?

Jeg er en av de få igjen i Norge som har gammeldags TV antenne på taket.

Dersom det ikke finnes TV tunere som kan brukes direkte på prosjektorer, så bør noen sette seg ned og lage det! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt søk på google gav meg SVÆRT lite. Behovet for et slikt produkt har liksom aldri slått meg heller. Men det er jo åpenbart en nisje. Men det er vel en grunn til at få gjør dette da det ligger litt økonomi i bilde.

Å bruke en prosjektor til å se på TV et par timer hverdag året rundt sammenlignet med å kjøpe en TV. Lyspærene koster jo skjorta og går dertil oftere når de brukes så mye. Mange har vel da valgt å kjøpe en TV og bruker prosjektoren bare til Film.

MEN

Det enkleste for deg om du ikke vil ha en PC (Noe jeg kan anbefale, en Media Center PC feks) er å kanksje bare finne en video/DVD kombo pakke som ikke slår seg av etter 5 minutter.

Men ta å søk opp Microsoft Media Center 2005 og les hva du kan få med et slikt oppsett.

AKIRA

Lenke til kommentar

Her er en ekstern tuner, hvis prosjektøren din har enten VGA- eller DVI-inngang.

Du kan også koble alle mulige andre kilder gjennom den, og på den måten spare en del kabler oppover veggene dine.

Har ikke funnet noen billigere standalone-tuner enn den der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...