Gå til innhold

CES dag 1: TV, TV, TV !

Anbefalte innlegg

hobgoblin: Det er jo en selvfølge at de demonstrerer HDTV-er. HDTV er godt utbredt, selv om vi ser lite til det her hjemme. HDTV er enormt mye bedre enn tradisjonelt PAL/NTSC-materiale, og er helt klart kommet for å bli (til det kommer noe nytt og bedre, f.eks UHDV). Hvis du vil sitte med en lavoppløst TV resten av livet, be my guest. Dette er en messe for teknofile hvor det nyeste og hotteste demonstreres, ikke en messe hvor det snakkes om en nyttig 28" 4:3 CRT som presenterer Einar Lunde på en flott måte.

Her vises masse nytt og spennende frem, jeg nevnte Panasonics nye serie med plasmaskjermer, som mange er interessert i. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere trekker frem en svær TV som noe negativt. Nyttig? Kanskje ikke. Må alt på en slik messe være nyttig? Jeg synes ikke det. Jeg tror ikke det hadde vært mange besøkende hvis alt skulle være traust, tradisjonelt og nyttig.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tingen er den rikky at for øyeblikket virker det mer som hdtv er en unskyldning for enda en gang å selge oss forbrukere noe som vi allerede har kjøpt før. ok så er det høyere oppløsning, koselig det. men når blu-ray og hd dvd rett og slett er dvd med høyere oppløsning så forvinner poenget for min del.

jeg likte dvd fordi jeg da slapp å spole tilbake, og jeg kan hoppe til den delen av filmen jeg vil se øyeblikkelig. hva gir disse nye formatene meg som dvd ikke allerede kan gi meg?

for å si det slik, jeg er intressert i nytteverdi og funksjonalitet, ikke i høyere siffer for sifferne sin del.

blu-ray og hd dvd er spennende fordi dem gir oss media med høyre lagringskapasitet, ikke fordi dem gir meg mulighet til å se en james bond film hvor jeg kan pause bildet og telle antallet sjeggstubber i ansiktet på skuespilleren.

men men, jeg er slik når det gjelder de fleste ting. er det snakk om bil så skal jeg ha en som kommer seg frem og kan få plass til en koselig mengde last/pasasjerer. at den kan gjøre 0-200 på under sekundet er mindre spennende.

og hvorfor skal traust og tradisjonellt være negativt forresten? traust betyr jo at en kan stole på at det funker, for det er gjennomprøvd. tradisjonellt er også ofte en fordel for du da vet hva du har med å gjøre :p

for å si det slik, jeg ser ikke hdtv som noe annet den underholdningsbransjens unskyldning for enda en gang å selge meg indiana jones filmene (nå i hd oppløsning og høyrere bitrate lyd, woopie...) og elektronikkbransjens unskyldning til å få oss til å bytte ut våre fullt brukbare tver.

helvet heller, dem lurer jo på å statlig sponse folk med ditgitaltvbokser i usa. i usa, hvor statlig innblanding i markedskreftene er som banneord å regne...

greit nok, det er kult å se at dem får til disse store skjermene og alt det der. problemet er at det vinkles som om vi må ha det inn i stuene våre nå med en gang ellers så er vi ikke moderne mennesker.

beklager, men her er det ikke plass, og langt mindre råd...

Lenke til kommentar
hva gir disse nye formatene meg som dvd ikke allerede kan gi meg?

Mye bedre bilde.

og hvorfor skal traust og tradisjonellt være negativt forresten?

På en slik messe er det negativt fordi det er dørgende kjedelig. Ingen hadde orket å reise langt til en messe hvor det vises kjedelige produkter.

Lenke til kommentar
hva gir disse nye formatene meg som dvd ikke allerede kan gi meg?

Mye bedre bilde.

kjenner du til uttrykket "bra nok"? jeg vet det er mange som sverger til flac og annet på audio fordi det skal være så bra. men se deg rundt, hva er det formatet som alle digitale audioenheter må kunne spille av? mp3. det format som alle "kjennere" rynker på nesen over fordi det "ødelegger" så mye av lydbildet.

og hvorfor skal traust og tradisjonellt være negativt forresten?

På en slik messe er det negativt fordi det er dørgende kjedelig. Ingen hadde orket å reise langt til en messe hvor det vises kjedelige produkter.

5406110[/snapback]

å jeg har sett mye spennende fra CES så langt. slik som generasjon 2 lego mindstorm.

ser kansje ut som en leke, men den er fullt programerbar og kan brukes til å teste ut prototypløsninger innenfor ferjnstyring og robotdesign. altså en leke som også kan lære bort ting som hvordan bygge opp ett programs logikk slik at det gjør det du ønsker det skal gjøre ;)

jeg klarer bare ikke å fatte hva som er så fordømt spennende med hd tv :p

men det kan være at jeg begynner å bli gammel før tiden ;)

nå, hadde dem vist fram en 30" oled tv, eller kansje en basert på CED så hadde jeg blitt inntressert. men plasma i kjempeformat og alt det der er rett og slett som å sette en sportsbil inn i en messe for familiebiler. fint å se på ja, men jeg tviler på om det blir noe særlig til salg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...