Gregor Martin Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Fikk beskjed av min Kaspersky Antivirus om at en Helkern angrep, fra en viss IPadresse ble slått tilbake... Efter litt studier fant jeg ut at Helkern "... infects servers running under the popular Web-enabled database Microsoft SQL Server 2000..." Jeg har WinXP.... Andre som har opplevd dette? Hvordan kan jeg finne ut mer om IPadressen angrepet kom fra? Mvh Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ormen Helkern? Nei, virus bør hete win32spyblabla. Helkern høres jo nesten trivelig ut. "Fikk ormen Helkern forleden - mista noen få filer, men han spiser ikke så mye heller". En litt tilårskommen orm som gjør så godt han kan - en kan ikke annet enn like fyren. Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Ormen Helkern? Nei, virus bør hete win32spyblabla.Helkern høres jo nesten trivelig ut. "Fikk ormen Helkern forleden - mista noen få filer, men han spiser ikke så mye heller". En litt tilårskommen orm som gjør så godt han kan - en kan ikke annet enn like fyren. 5392689[/snapback] Jeg ble skremt da jeg leste dette... http://www.kaspersky.com/news?id=970183 Har siden dette hatt forsøk på to nye angrep av HELKERN, fra forskjellige adresser... Det er ikke Firewall som stopper den, men Antivirusprogrammet jeg bruker... Endret 7. januar 2006 av Gregor Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå