dannko80 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Andre som har problemer med at 1557 går varm ? Min ligger for øyeblikket på 65 grader i windows og viftene kjører "slacke-modus" , ikke en lyd fra dem. Altså, dem går, men bare såvidt. Prøver jeg kjøre et spill, WOW f.eks starter viften i 10 sekunder, så går den tilbake i slacke-modus, og så krasjer pc'n etter 2 minutters spilling.. Eneste jeg kan gjøre er å la pc'n stå i en time for å kjøle seg ned, så kan jeg spille i 30 minutt, så er det samme leksa igjen.. Andre som har dette problemet ? Aopen 1557 radeon 9700 , omegadrivere. Intel pentium M 1.70ghz. 1024mb Ram. 80gb 7200 rpm disk. WindowsXP sp2. *Edit Typo* Endret 6. januar 2006 av dannko80 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 da er det vel noe feil et sted med temperatur \ viftestyringen.. kanskje du burde ta kontakt der du kjøpte den. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Ja, har faktisk hatt den inne til service 2 ganger tidligere for samme problemet, men ser ikke ut som dem klarer fikse det.. Sender den inn igjen i morgen, klarer dem ikke fikse det denne gangen ber jeg om en ny en. Dem bytta hele hovedkortet for 3 uker siden. I windows og liknende miljøer fungerer den helt tipp top, men så fort det er snakk om spill eller en 3dbenchmark f.eks går den helt i stå. Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja, har faktisk hatt den inne til service 2 ganger tidligere for samme problemet, men ser ikke ut som dem klarer fikse det.. Sender den inn igjen i morgen, klarer dem ikke fikse det denne gangen ber jeg om en ny en. Dem bytta hele hovedkortet for 3 uker siden. I windows og liknende miljøer fungerer den helt tipp top, men så fort det er snakk om spill eller en 3dbenchmark f.eks går den helt i stå. 5391658[/snapback] Hvilken skjermdriver kjører du? Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja, har faktisk hatt den inne til service 2 ganger tidligere for samme problemet, men ser ikke ut som dem klarer fikse det.. Sender den inn igjen i morgen, klarer dem ikke fikse det denne gangen ber jeg om en ny en. Dem bytta hele hovedkortet for 3 uker siden. I windows og liknende miljøer fungerer den helt tipp top, men så fort det er snakk om spill eller en 3dbenchmark f.eks går den helt i stå. 5391658[/snapback] Hvilken skjermdriver kjører du? Han skrev jo at han hadde omega driverne..? 5392443[/snapback] Hei Merkelig å treffe rett på denne tråden, for problemet mitt hører veldig mye ut som ditt.. Jeg har hatt min aopen 1557 i snart 1 år uten særlige problemer. For ca en uke siden installerte jeg omega driverne etter å ha lest 1557 tråden og hadde fått noen teite meldinger om skjermkort-driverne mine når jeg brukte pinnacle studio for litt videoredigering. De siste dagene har jeg hatt problemer når jeg prøver å spille civilization. Jeg får spist ca en runde (er et stykke uti spillet, så en runde tar kanskje 10-20 min) før pc'n henger seg helt og tull. Noen ganger må jeg ta en hardoff, mens andre ganger kommer jeg ut i windows med helt ødelagt resolution (alt blir kjempestort). Det er mulig mitt problem også skyldes harddisken, da den for noen få uker siden plutselig datt bort og bios fant den ikke på et par oppstart, men nå er den nå til stede igjen og jeg får kjørt windows og lignende helt normalt.. Jeg har en følelse av at det har noe med omega driverne å gjøre, og varmeproblemet er absolutt til stede hos meg også - trodde jeg skulle brenne meg når jeg løftet den etter et 'crash' - supervarm på høyresiden ved luftuttaket. På omega drivernes side står det noe om lignende problemer (se FAQ), og at det ikke er på grunn av driverne men tydeligvis på grunn av bios-versjonen vår... men det funket jo fint med de gamle ati-driverne mine :/ Nå må jeg på leit etter ny bios-versjon til laptopen min (1557A maskin..). Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Helt ærlig så har jeg testet det som finnes av drivere, standard-drivere fra ati som fulgte med maskinen, gamle og nyeste catalyst-drivere og omegadriverne.. Jeg fant en ny bios til skjermkortet som ikke hjalp noe, fant også en bios til maskinen, som jeg ikke har fått installert enda da jeg ikke hadde tilgjengelig floppy for å boote i et miljø hvor jeg kunne få installert den. Må få laget en cd jeg kan boote på tenker jeg. For øyeblikket kjører jeg debian-linux på den for å teste der, har ikke fått testa noe ordentlig grafikk enda, skal poste når jeg vet noe mere. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Helt ærlig så har jeg testet det som finnes av drivere, standard-drivere fra ati som fulgte med maskinen, gamle og nyeste catalyst-drivere og omegadriverne.. Jeg fant en ny bios til skjermkortet som ikke hjalp noe, fant også en bios til maskinen, som jeg ikke har fått installert enda da jeg ikke hadde tilgjengelig floppy for å boote i et miljø hvor jeg kunne få installert den. Må få laget en cd jeg kan boote på tenker jeg. For øyeblikket kjører jeg debian-linux på den for å teste der, har ikke fått testa noe ordentlig grafikk enda, skal poste når jeg vet noe mere. 5408313[/snapback] Hei I går lastet jeg ned driver fra aopen sin side: Aopen Download Center Jeg fjernet omega driverne, restartet og installerte denne vga-pakken på ca 35mb (for 1557-A modellen vertfall, men sikkert samme for deg..?) Etter en ny omstart fyrte jeg opp civilization 4 igjen og begynte å spille. Ganske raskt pustet jeg lettet ut da cpu-vifta begynte å svive + at jeg merket en mye bedre flyt i spillet også (lettere å jobbe med air-con i varmen ) Håper dette kan være til hjelp for deg også. Om problemene dine fortsetter så gi beskjed Good luck! Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hehe, nei. Jeg mistenker gpu for å ha tatt kvelden for godt. Merkelig dem ikke bytta hele skjermkortet sist den var til service for samme problemet ^^ Nå har jeg testet i linux også med drivere fra ati, og maskinen henger seg så fort (etter 1 sekund) etter jeg starter et spill. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Siste oppdatering før jeg sender den inn : Nå henger den seg sånn ca 4 sekund etter jeg slår den på. noen ganger 10 sek , andre gannger 5 sek. Uansett, kommer ikke langt. Skrev en tråd her for en mnd siden sirka. Hadde samme problemet da, sendte den inn, fikk den tilbake, og nå samme problemet igjen.. Regner med jeg må klare meg uten laptop i et par uker. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Siste oppdatering før jeg sender den inn : Nå henger den seg sånn ca 4 sekund etter jeg slår den på. noen ganger 10 sek , andre gannger 5 sek. Uansett, kommer ikke langt. Skrev en tråd her for en mnd siden sirka. Hadde samme problemet da, sendte den inn, fikk den tilbake, og nå samme problemet igjen.. Regner med jeg må klare meg uten laptop i et par uker. 5418637[/snapback] Kjipt Føler med deg, ekstra kjipt rett nå ved studiestart igjen og greier. Håper du får ny Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 hehe, regner ikke med en ny en, men sist jeg sendte inn (med samme feil for 1 mnd siden) Så hadde dem ingen av delene dem trengte lengre, og måtte sende til Aopen... Håper ikke det skjer denne gangen og.. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hmm samme problemet her, varmen har gjort noe med harddisken slik at boot bruker 3-4 minutter før jeg kommer inn i Boot Meny. Har aldri kræsjet, men harddisken er helt vekke. Bør jeg sende den inn da eller? Endret 13. januar 2006 av skromt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå