j0achim Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei, Trenger litt hjelp her, prøver og kjøre pc'n med 4 minne brikker noe som ikke ser ut til og fungere. Litt av det som pc'n kjører på. Minne: 2 av brikkene er Corsair 512MB PC3200 De 2 andre brikkene er TwinMOS 512MB PC3200 Hovedkort: Abit KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16. CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB Går utifra det er Venice core, men glemte og sjekke når jeg monterte pc'n, kjøpte denne for 2 dager siden. Og det er vel egentlig bare venice de sellger nå. Problemet: Med alle 4 brikkene montert henger pc'n seg etter en stund, og da blir den hengende. Har prøvd: Tatt ut 2 brikker, då går den som en klokke. Prøvde også og ta ned bus-hastigheten, noe jeg ikke fikk til da jeg prøvde gå lavere enn 200mhz ente jeg på 450mhz. Trolig løsning: At ikke alle brikkene er identiske. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Prøv å sette command rate til 2T. Endel hovedkort krever enten det eller DDR333 for å takle 4 brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå