unwill Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har en Fortron Source 350w PSU m/ 120mm vifte som bråker UTROLIG mye. Garantien på den har gått ut for lengs, men utenom bråket så er det kanskje for tidlig å pensjonere den. Spørsmålet er om jeg kan jeg kjøpe en 120mm vifte og bytte den ut? (på en lett måte). Da vil det koste rundt 150-200 kr og det er jo ikke så ille. Er jo litt mye penger om jeg må punge ut med 500-1000 kr for en ny PSU bare fordi den bråker :/ Et alternativ er jo å kjøpe et nytt kabinett med PSU for 800-1000 kr , men hva skal jeg med så mange kabinett liggende (stående) ^^; Noen som har erfaring med å bytte ut vifter på PSU? Tips? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er jo bare å åpne og se hvordan den er festet og koblet.. Har kun åpnet en PSU tidligere, der var det ihvertfall standardfester til viften mens kablene måtte skjøtes.. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Enkel prosess og bytte vifte i PSU. Når du åpne den vil du se att ledningene til viften mest sannsynlig sitter loddet fast til ett lite kretskort. Klipp av kontakten fra den viften du kjøper og lodd den på der den gamle satt. Bare pass på att du kjøper en vifte som flytter nok luft så du ikke brenner PSU. Byttet for litt siden vifter på PSU i begge mine Aopen fulltower og var en fryd og starte opp igjen. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Enkel prosess og bytte vifte i PSU. Når du åpne den vil du se att ledningene til viften mest sannsynlig sitter loddet fast til ett lite kretskort. Klipp av kontakten fra den viften du kjøper og lodd den på der den gamle satt. Bare pass på att du kjøper en vifte som flytter nok luft så du ikke brenner PSU. Byttet for litt siden vifter på PSU i begge mine Aopen fulltower og var en fryd og starte opp igjen. 5391533[/snapback] Takk, var omtrent det jeg så, men det er veldig trangt rundt kretskortet pga alle andre kretsene som er loddet fast der. Så det blir litt mye arbeid og få loddet den nye viften på kretskortet. Ser du muligheter, den ene er å klippe ledningene til den nye viften nær viften og kjøte sammen den nye og den gamle ledningen. Eller så vurderer jeg å se om jeg kan få brukt en kabinett-vifte stikkkontakt fra hovedkortet istedet. Da blir det lettere å montere på viftestyring også. Får håpe alt går som planlagt og jeg kan få en stille maskin her hjemme også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå