stian90_2 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei problemet er kort fortalt at jeg har en 80 gb harddisk i pc en min som jeg lasta inn linux gentoo på, jeg hadde noen lydproblemer, og ble bare bedt om og skifte tilbake til xp. Jeg satt inn cd, den formaterte, og la inn filer, så skullepc en restartes, og når den skulle inn i windows står det " kan ikke laste opperativsystem" Dette var veldig snodig, jeg trodde det var noe galt med cd en, men etter og ha vært på cdjakt hos noen av mine venner og prød 4 forskjellige cd er måtte det være hd en, jeg prøvde og boote fra en 300 gb S-ATA hd, det gikk og windows ble intalert.. Hvorfor går det ikke på den på 80 ? Jeg kan heller ikke ha den på 80 og den på 200 på en ide kabel og boote fra S-ATA hardisken, da låser bios seg. Er hardisken sine siste timer kommet eller kan det fikses ? jeg har jo formatert den x antal ganger så jeg vet ikke hva som kan være galt.. Tusen takk for gode svar... =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvis du har hatt Linux på disken så ligger det nok en annen MBR kode der. Prøv en fixmbr (eller fdisk /MBR, som er det samme). http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;314058 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Mulig og forklare hvordan den fjernes enkelt og greit ? Kan man ikke bruke ett programm eller må jeg skrive en masse drit som jeg ikke har peiling på eller tørr gi meg ut på... Endret 6. januar 2006 av stianiquniez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå