Gå til innhold

Hjelp til å fjerne et gjerde i et bilde

Anbefalte innlegg

Heisann,

Tok vedlagte bilde i julen.

For moro skyld forsøkte jeg å fjerne det grønne gjerdet i forgrunnen vha. PS CS2 men klarte ikke å finne en god måte å gjøre dette på, spesielt over pelsen til leoparden. Siden gjerdet er såpass ute av fokus, burde det vel være mulig å tone ned grønnfargen der gjerdet går og få frem mønsteret i pelsen uten gjerdets grunnskjær?

Er det noen eksperter i bildemanipulering som kan hjelpe meg på rett vei?

Hilsen Eirik

post-81610-1136591713_thumb.jpg

Endret av Eirik350D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen ekspert, og har heller ikke photoshop forran meg, men jeg kan jo tenke litt høyt.

Hva med å kun redigere den grønne alfakanalen (eller hva det nå er de kaller det).

Kansje jobbe litt med prøve healing brush deretter?

og helt til slutt kan du jo bruke clone stamp der det ikke ser helt bra ut.

Har ikke testa og er ingen ekspert , så du får ha meg unskyldt dersom forslagene mine er helt ute på vidda.

Lenke til kommentar

Jeg ville bruke Stamp for det meste, supplert med patch, burn, sponge (desat), brush osv, med forskjellige modus som color, hue, luminance osv. Spesielt vanskelige områder ville jeg maske ut og legge på eget layer, så slipper man å gå helt tilbake til start (seller snapshot) hvis det går galt.

Men regn med å bruke minst et par timer på det for å få det fint..

post-40718-1136562910_thumb.jpg

Lenke til kommentar

det der så jo bra ut da!

jobber litt med sånt selv jeg (prøver ivertfall)

men mitt tips og er jo og zoome godt inn og fjerne litt og litt og tegne opp på nytt.

ps jeg leste også i et blad at det skal være en egen funksjon i PS CS2 hvor man kan fjerne sånt men jeg vet ikke hvordan

Endret av halvis_92
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Veldig imponert over hva du har fått til i ditt eksempel bjornkn. Mistenker dog at når du sier det vil ta minst et par timer å gjøre dette ordentlig, betyr det mer et par dager for min del. :roll:

Men jeg får sette meg ned med litt tolmodighet og forsøke.

Flere tips mottas også gjerne med glede :)

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...