Gå til innhold

Hvorfor er denne så billig? (Samsung 21")

Cyrus

Anbefalte innlegg

Skjermen min er død, trenger ny men har ikke veldig god peil på skjermer. Tenkte å kjøpe en bra 19" tommer med er pris ramme på max ca. 5000,-

Så på komplett da jeg omtrent hadde bestemt meg for en disse modellene:

[*]Samsung Syncmaster 957DF

[*]NEC Multisync FE991SB

[*]Eizo FlexScan F730

Så kom jeg over denne skjerm, Den kostet jo bare 5.500,- å hadde en inmponerede spec. til den prisen.

[*]Samsung Syncmaster 1100p+

Hva burde jeg velge? Noen gode forslag...? Alle skjermene er jo sikkert bra, er litt usikker på den 21" Men det var fristende med så stor skjem!

/Cyrus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om skjermen er billig og har gode spes. så er det ikke sikert den er så veldig bra likevell...

Samsung er et merke kjent for å ha dårlig kvalitet---

spesielt på TV...

Var nede hos en Euronics buttikk i nærheten her... og de sa at de hadde sluttet å selge Samsung, fordi den var for dårlig.. :smile:

Men når det er sagt, har du som regel gode garrantibetingelser og får det fikset på garantien etter hvert. :smile:

Lenke til kommentar

Ville nok heller ha tatt en god 19" i stenden for den skjermen. F.eks den NEC'en du har kikka på men aller helst Sony G420.

Når det gjelder specsa ti lden skjermen så har ikke jeg kikka på sida til produsenten og det Komplett oppgir er jo ikke all verden. De oppgir f.eks ikke hvilket bilderør den har. Tviler på at den skjermen der er flat, uten at jeg skal si meg skråsikker på det.

Og når det gjelder oppløsning --> refreshrate så er jo minimuemet for den skjermen der 1600*1200 i 85Hz for det der er jo en stor skjerm. Men for all del den er billig til å være en 21"..

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Ok, tok meg nå tiden til å finne litt mer info om skjermen:[http://www.samsungelectronics.com.hk/monitor/crt/1100p_plus.html]Samsung Syncmaster 1100p+[/url]

Civilix:

Ening med deg, nesten for godt til å være sant!

connect:

Når det gjelder Samsung å tv-er så vet jeg veldig lite, Men har blitt anbefalt Samsung skjerm fordi de gir mye for pengene. De er jo ikke helt i toppen, men det sier jo prisen også...

steinih:

Den har ikke flat skjerm nei, er det et "must"? Hvor får jeg kjøpt Sony skjermen a? Hvor mye koster den?

loff: "Edit"

Har valgt ut Samsung Syncmaster 957DF, det samme skjerm men den har "Nesten" flat skjerm...

"edt. Bommert av meg trudde du mente 957p ikke 957nf min feil sorry"

Takk for alle svar så langt, men er forsatt ikke overbevist i hva jeg burde velge...

/Cyrus

[ Denne Melding var redigert av: Cyrus på 2002-09-09 12:38 ]

Lenke til kommentar

tror ikke den samsung skjermen er så verst jeg. Minner om at samsung TV (32" ws) vant en test i lyd og bilde.

Har noen samsung tv'er på jobben, og de er ikke like gode som sony og philips, men de koster jo også under 1/2 parten. Jeg ville prøvd samsung skjermen, du har jo alltids 2 år garanti, og 5 års reklamasjonsrett hvis det skulle være noe feil

Lenke til kommentar

Samsung er billigmerke. Eizo er "rolls royce".

Eizo.. 1600x1200 @ 107hz lett

Man skal ikke se på spesifikasjonene alene om man er opptatt av kontrast og fargegjengivelser. Beste er å lese tester rundt omkring. Eizo kommer best ut i test innen CRT og LCD. Prisen kan diskuteres, men man betaler heller litt ekstra for noe man vil like i mange år fremover.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samtron 210P. Denne er Samsung-"basert" da Samtron er et underselskap av Samsung, så jeg antar at det er noenlunde samme skjerm. Det jeg hørte da jeg skulle kjøpe denne skjermen, var at navnet "tron" kommer fra Sonys trinitron, og har noe av den samme teknologien. Personlig er jeg fornøyd med den, iallefall i forhold til prisen! Men det er litt individuelt hva man liker kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...