sigen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har et TV-kort, koblaet til en antenne via en signalforsterker, og bruker automatisk søk etter kanaler, men finner ikke noe som helst. Dette synes jeg er veldig merkelig, siden vi har ganske greie forhold her Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du burde si hvilke kort du har først ! Dersom du har muligheten; prøv å endre fra antenne til kabel (da leter kortet på andre frekvenser). Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Søker du på riktig frekvensområde ? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Vitamin2: Om jeg ikke husker helt feil, er det et Pinnacle PcTVPro eller noe sånn, kan ikkje sjekke det akkurat nå, gjør det når jeg kommer hjem i dag. Er det muligheten i sw du mener? jarmo: Det er automatisk søk, jeg har ingen mulighet til å velge frekvensen selv. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Det kortet har jeg brukt i over 2 år så jeg burde vite litt da Du må sjekke innstillingene i softwaren. Settings - Video settings - Video input ev. også video standard. Veldig viktig at du velger riktig modus (kabel eller antenne). Du finner også en test hos dinside.no med mer info. Endret 6. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
somdene Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har selv et POV NVTV kort, og selv om jeg har kabel hjemme så må jeg velge antenne i oppsettet i stede for kabel for å få inn noen kanaler. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Det hjelper ikke, har på PAL, Norway og Antenna. Alt står instilt på norske settings. Men hvorfor er det så mange PAL-format? Er det ikke noe å bry seg med, da vi bare bruker PAL (vanlig) i Norge? Og en ting til: Det er en blå stripe nederst i skjermen, den skifter høyde ganske ofte. Nå har den blitt grønn, hva er egentlig denne linjen? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Du må prøve deg litt frem her. Gå inn i settings. Du bør være 100% sikker på at tv-kablen har noen signaler. Det skal normalt ikke være noen striper nederst. Det tyder bare på at du har satt opp kortet feil (feil modus). Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg er helt sikker på at antennen får inn signaler, testet nettopp med en gammel 14" TV fra campingvogna til foreldrene mine, fikk inn TV2 ganske godt, og NRK i akseptabel kvalitet. Får dog fremdeles ikke inn noe via TV-kortet Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg er helt sikker på at antennen får inn signaler, testet nettopp med en gammel 14" TV fra campingvogna til foreldrene mine, fikk inn TV2 ganske godt, og NRK i akseptabel kvalitet. Får dog fremdeles ikke inn noe via TV-kortet 5395667[/snapback] Ta noen screenshots fra settingsmenyene. Så skal vi ta en titt Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Her er settings-menyen, rekner med at det kun er den delen du trenger...? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Her er settings-menyen, rekner med at det kun er den delen du trenger...? 5395738[/snapback] Settingmenyen ser riktig ut, men kanskje country coden er satt feil ? Hvordan ser channel menyen ut ? Et tips jeg fant på nettet: Start >> Run >> Type " Regedit" and press enter >> Now opened the registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pinnacle Systems] >> and then delete the entry 031 for the country code. Du kan f.eks. prøve andre programmer: www.tv-cards.com www.chris-tv.com/download.html Flere tips fra kan du også finne her: http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...swers.search_nl Endret 6. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Får fremdeles ikke noe, legger ved screenshot av Chanels. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Når du skanner får du ett nytt vindu. Tror du kan sette country code der hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg kan sette på hvilket land jeg skal ha, men ikke noen kode. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Country code = Et tall/en tallrekke eller en bokstav/bokstavrekke som korresponderer med et gitt system som tilsier hvilket land du befinner deg i eller søker etter osv. Men uansett hjelper ikke dette meg noe, siden jeg har hatt på Norsk hele tiden. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvis du ha en dvd spiller eller video kan du kanskje teste om video inngangen på tvkortet fungerer først (koble til video- og lydledningene og sett settingsmenyen til video in). Dette skal fungere uavhengig av country code. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå