Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke inn noenting på TV-kortet?

sigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitamin2: Om jeg ikke husker helt feil, er det et Pinnacle PcTVPro eller noe sånn, kan ikkje sjekke det akkurat nå, gjør det når jeg kommer hjem i dag.

Er det muligheten i sw du mener?

jarmo: Det er automatisk søk, jeg har ingen mulighet til å velge frekvensen selv.

Lenke til kommentar

Det kortet har jeg brukt i over 2 år så jeg burde vite litt da :thumbup:

Du må sjekke innstillingene i softwaren.

Settings - Video settings - Video input ev. også video standard.

Veldig viktig at du velger riktig modus (kabel eller antenne). Du finner også en test hos dinside.no med mer info.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke, har på PAL, Norway og Antenna. Alt står instilt på norske settings.

Men hvorfor er det så mange PAL-format? Er det ikke noe å bry seg med, da vi bare bruker PAL (vanlig) i Norge?

Og en ting til: Det er en blå stripe nederst i skjermen, den skifter høyde ganske ofte. Nå har den blitt grønn, hva er egentlig denne linjen?

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at antennen får inn signaler, testet nettopp med en gammel 14" TV fra campingvogna til foreldrene mine, fikk inn TV2 ganske godt, og NRK i akseptabel kvalitet. Får dog fremdeles ikke inn noe via TV-kortet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at antennen får inn signaler, testet nettopp med en gammel 14" TV fra campingvogna til foreldrene mine, fikk inn TV2 ganske godt, og NRK i akseptabel kvalitet. Får dog fremdeles ikke inn noe via TV-kortet :dontgetit:

5395667[/snapback]

Ta noen screenshots fra settingsmenyene.

Så skal vi ta en titt :)

Lenke til kommentar
Her er settings-menyen, rekner med at det kun er den delen du trenger...?

5395738[/snapback]

Settingmenyen ser riktig ut, men kanskje country coden er satt feil ?

Hvordan ser channel menyen ut ?

Et tips jeg fant på nettet:

Start >> Run >> Type " Regedit" and press enter >> Now opened the registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pinnacle Systems] >> and then delete the entry 031 for the country code.

Du kan f.eks. prøve andre programmer:

www.tv-cards.com

www.chris-tv.com/download.html

Flere tips fra kan du også finne her:

http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...swers.search_nl

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Country code = Et tall/en tallrekke eller en bokstav/bokstavrekke som korresponderer med et gitt system som tilsier hvilket land du befinner deg i eller søker etter osv.

Men uansett hjelper ikke dette meg noe, siden jeg har hatt på Norsk hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...