^aM^ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hallois. Jeg er på jakt etter en god norsk krimbok, helst noe med detaljerte stedsbeskrivelser noe alla Joe nesbøs Frelseren og Marekors, men ikke i den serien side de er allerede lest. Noen som har noen anbefalinger? Boken skal være en presang til faren min Lenke til kommentar
EJN Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du kan jo prøve Tom Kristensen - Profitøren Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Fortell gjerne først mer om hva du legger i "god", er det action, deteksjon, steds/personbeskrivelser, skildring eller noe annet du helst legger vekt på? Nokså generelt sagt så er Rivertonprisen en grei indikator på kvalitet i norsk krimlitteratur. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Du kan jo prøve Tom Kristensen - Profitøren 5401271[/snapback] Denne forfatteren skriver generelt godt, særlig om du er litt interessert i mer økonomisk basert kriminalitet. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jo Nesbø - Alle Harry Hole bøkene. Nydelig bøker Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kim Småge bøkene er gode, utspilles i Trondheim for det meste. Unni Lindell er også bra. Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Bøkene til Arnaldur Indridason (Islandsk forfatter , men det gjør vel ingenting?), den jeg leser nå heter "Gravstille" - Kjempespennende Endret 4. februar 2006 av Pingvinen Lenke til kommentar
Snowthorn-Artanis Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Unni Lindell - Rødhette er min favoritt. Den er sykt genial. Leslesles! Lenke til kommentar
master air Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Henning Mankell - One Step Behind. Jeg husker/vet ikke hva den heter på norsk, men jeg syns den er ganske god. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Underholdende lesing i disse dager (selv om Rypdal er mer muslimfiendtlig enn meg). Arild Rypdal - Himmelens Villmenn (Aschehoug, 1998). En russisk amatørastronom oppdager en ukjent komet. KGB tar fra ham æren og benytter den nye kometen i en propagandakrig mot muslimene. De kaller den Allahs komet og setter ut rykter som får dommedagsprofetiene til å jobbe overtid. En stadig større andel av vanlige muslimer blir overbevist om at regnskapets time er kommet og forbereder seg til å møte Allah. Det hjelper lite at de religiøse overhodene maner til besinnelse. Det hele topper seg når radiosignaler, tilsynelatende fra kometen, blir sendt via CNN over hele verden. Massehysteriet er et faktum. KGB har dermed satt i gang noe de ikke har kontroll over, og for å gjøre saken verre har ekstreme grupperinger innenfor Mossad benyttet anledningen til å hisse opp stemningen. De vil gjerne fremprovosere en konflikt mellom Israel og Irak - en konflikt som høyst sannsynlig vil utløse en ny verdenskrig. Hvis noen har litt mere tid anbefales Hamilton bøkene av Jan Guillou. Dette er antakelig den beste moderne spenningsserien, skrevet i norden. Endret 20. februar 2006 av Munch Lenke til kommentar
molly Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Knut Arnljot Braa sin Delete. Handlingen utspiller seg i Trondheim (og litt andre steder i Norge). Bok i samme sjanger som Jo Nesbø sine, og veldig lesverdig Også ferdig med Henning Mankell sin Brannvegg for kun kort tid siden. Nå er kanskje ikke den helt boken om man er bedre på datating enn meg, men for meg var den iallfall spennende nok. Men den avslører plotet i litt større grad enn Jo Nesbø (underveis altså), den holder ikke oppe med like mange mistenkte, eller like mange teorier. Men bra bok. Lenke til kommentar
brd Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Orker ikkje å lage ein post men uansett. -Kva er verdens best krimbok? Endret 23. februar 2006 av brd Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Orker ikkje å lage ein post men uansett. -Kva er verdens best krimbok? 5654021[/snapback] Mine favoritter er nok Sherlock Holmes bøkene av Sir Arthur Conan Doyle. Elementært dr. Watson. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Prøv noe av det Robert Wilson har skrevet. Det kan ikke slå feil, om du liker god litteratur. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Prøv noe av det Robert Wilson har skrevet. Det kan ikke slå feil, om du liker god litteratur. 5655459[/snapback] Den første er god, men den andre eller hva den måtte være, et eller annet med sevillia? er noe mer langdryg. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Orker ikkje å lage ein post men uansett. -Kva er verdens best krimbok? 5654021[/snapback] Donna Tartt - The Secret History (Den Hemmelige Historien på norsk) Egentlig mye mye mer enn en vanlig krimbok. Lenke til kommentar
safsent Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Henning Mankells bøker er utrolig spennende. Selv var jeg skeptisk da jeg begynte på min første Mankell-bok for noen år siden, siden den var ganske tykk, men etter første kapittel var jeg hekta og gjorde ikke annet enn å lese. Anbefales på det sterkeste! Edit: Så ikke at den skulle være norsk, men likevel.. Les bøkene hans! Endret 6. juli 2006 av safsent Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Unni Lindell - Drømmefangeren Unni Lindell - Slangebæreren Unni Lindell - Rødhette Sjukt bra bøker Lenke til kommentar
marmil1 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Hvis noen har litt mere tid anbefales Hamilton bøkene av Jan Guillou. Dette er antakelig den beste moderne spenningsserien, skrevet i norden. 5634403[/snapback] Støttes til de grader. Veldig spennende bøker, filmen kan også anbefales Endret 12. juli 2006 av marmil1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå