Gå til innhold

Kjøpe kamera fra USA?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skremt fra idèen da.  ;)

5397262[/snapback]

Tror det er lurest, ja. Husk på at slike billige produkter har høy feilprosent. Kjipt å få noe i posten, som man har spart noen hundrelapper på, for så å sende det i retur (med ny ventetid blablabla). Skal du importere noe selv, sørg for at det er mer penger å tjene på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overgangen fungere slik at man trykker støpselet inn i en kontakt, man setter videre inn i veggen. Veldig enkelt med andre ord.

5395749[/snapback]

Kommer litt an på overgangen... har denne kanter på noen måter, vil ikke laderen gå ned i den slik at kontaktene ikke får god nok kontakt med overgangen. Laderen "butter" mot overgangen på en måte ettersom selve pinnene sitter fast på selve laderenheten.

5395989[/snapback]

Overgangen er bare en bitteliten plugg ser ikke helt problem i og med at jeg har brukt massevis av overganger den andre veien på diverse kameraer. Og jeg har flere amrikanske venner bosatt i Norge som aldri har hat problemer med overgang til noe av sitt utstyr.

Lenke til kommentar
Norge har faktisk et generelt billig prisnivå på forbrukerelektronikk, så det er ikke så mye å hente på f.eks. digitale kompaktkameraer. (har jeg inntrykk av)

5398862[/snapback]

Det er helt riktig. "Smugler" du med et kamera fra et EU-land kan du spare max 25%, sett bort fra enkelte modeller som er overpriset i Norge. Det eneste eksempel på det siste som jeg kjenner til er Ricoh GR D, men den modellen er ikke aktuell i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...