Kim64 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 har en amd sempron2600+ nå, men har en athlon64 liggende, kan jeg bruke samme kjøler? og en ting til: Når jeg bytter cpu, hva skjer når jeg starter maskinen igjen da? må jeg legge inn xp på nytt og sånn, eller? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Først må begge cpuene være samme socket så kjølern passer fysisk, så da er det vel bare 754 som er både sempron og athlon. Videre så er en sempronkjøler mindre vifte. Så jeg vil iallefall ikke anbefale det. Er lite å spare på å ikke kjøpe cpu boxed. Du trenger ikke å legge inn win på nytt når du bytter CPU. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Videre så er en sempronkjøler mindre vifte. 5391240[/snapback] Mulig jeg misforstår setningen, men sitter her med en boxed kjøler m/vifte til sempron og en til athlon. De ser ut til å være helt identiske. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Enig med Bobafett, har selv begge deler (Sempron 2500, 2600 og Athlon 64 3200) og den eneste forskjellen jeg kan se er at selve kjøleribba til 64´en er littegranne større enn på Sempronene. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 ok, er samme socket ja, hehe glemte og si det Åssen kjøler kan jeg bruke da? helst fra www.netshoposlo.no fordi da slipper jeg frakt osv Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 noen som vet helt sikkert? har lite lyst til og ødelegge noe Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Har byttet kjølere om en annen med både Sempron 2500, 2600 og AThlon 64 3200 som sagt tidligere. Skal ikke være nødvendig å legg inn XP på nytt etter prosessorbytte nei. Hadde en test i mellomjula der jeg skiftet hovedkort, prosessor, og satte inn en ekstra disk, samt reduserte minnet og tok ut en cd-rom, bootet XP-som vanlig, fikk kun en serie med driverinnleggelser i etterkant ettersom hovedkortet var av et annet merke.... Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 så det er tullete og kjøpe ny kjøler? så litt på denne: kjøler er det verdt det? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Neid det er det vel ikke Den vil helt sikkert kjøle bedre enn en original og i tillegg er den stillere også. Har selv en Arctic Cooling socket A kjøler (nesten maken) og er kjempefornøyd med den. Kjører på en Athlon2200 og har vært toppers i snart to år... Synes du prisen er overkommelig så for all del kjøp den ! Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 da blir det nok den.. tusen takk for hjelpen dette forumet er bare helt Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 NP Det er vel det som er meningen her, man gir litt og får litt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå