Forumforumforum Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Funker f.eks MZalman ChipsetKjøler på alle HK ? eller blir det for varmt på noen f.eks ? Folk anbefaler det i hytt og pine...Er litt forsiktig med å anbefale det hele tiden, siden jeg ikke er sikker på om det passer til alt osv.. Et spm. til: Hvorfor setter produsenter på vifter på hk om det funker med vifteløs kjøling ? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 MAn bør være litt forsiktig med å anbefale denne her også, fysisk så passer den det aller meste, men den er ikke god nok til nf4 chipset uten at man har god luftflyt rundt, nf4 blir nemlig meget varmt... Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det funker på alle HK. Men på enkelte HK kan den komme i veien for store skjermkort\cpu -kjølere. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Det står på pakken at man må ha luftflyt i kabinettet. Jeg har denne kjøleren på mitt nForce4SLI-chipset, så nforce4 er ikke noe problem. Edit: Det at enkelte produsenter av hovedkort fortsatt operer med aktive kjøleløsninger er vel at en liten aktiv vifte sikkert er billigere å produsere (lite metall, billigbillig elektromotor og plastikkpropell) enn en ribbe (mer edelt metall). Og så er det vel en risiko at enkelte putter hovedkortene i dårlig luftete kabinetter og ødelegger kortene. Masse ekstra oppstyr og klager på dem kanskje. Men flere og flere hovedkort kommer med passiv kjøling nå. Endret 5. januar 2006 av brsseb Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå