Becks69 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei Skal kjøpe en lcd-tv (eller plasma om noen klarer å overtale meg til det) Denne skal brukes til: - Data (derfor må vel oppløsningen opp) surfing, poker osv. - Tv/film Tv'en må vere HDTV klar Har funnet disse to: Samsung 40" hifiklubben 21000kr Dinside test: JVC 37" 23000 Begge disse er over mitt budsjett, men det kan vere mulig å strekke seg til 23' om det skulle vere verdt det. Er ikke superkresen på alle mulige finesser, men ønsker mest for pengene og det må gjerne vere tilpasset mitt bruk... (Data og Dvd) Forslag, Tips og anmerkninger på de to alternativene over mottas med takk! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Samsung'en er en superbra tv, ville klart valgt den. Samsung syns jeg slår det meste om dagen, jeg anbefaler deg den! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har den Samsungen du har funnet på Hi-Fi klubben og jeg ser superfornøyd med den, både til PC bruk og DVD. Mine analoge TV signaler er ikke verst iheletatt, selv om denne TVen skal være "kresen" på analoge signaler. Jeg har koblet opp Xbox360 så den kjører HD og tro meg, bildet er nyydelig. Jeg har mye positivt å si om TVen. Er det noe som er negativt så er det at den har bare èn tuner, så man får ikke TV i PIP og fjernkontrollen er skikkelig døll, helt standard fjernkontroll. Jeg kan mao. anbefale denne TVen og husk at du får 3" mer for 2k mindre DinSide.no har forøvrig testen denne TVen også. Lykke til med valget (Ta en titt på dette emnet jeg opprettet for valg av TV) Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Jeg vil anbefale Amoi 37" fra elkjøp... Så på den i går på elkjøp på vinterbro og bilde var veldig bra! Tven støtter også 1080p og har oppløsning på 1920 x 1080p som er veldig bra hvis du skal bruke den til pc... Link til tven (elkjøp.no) Pris er forøvrig 19995 kr... Endret 7. januar 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg vil anbefale Amoi 37" fra elkjøp... Så på den i går på elkjøp på vinterbro og bilde var veldig bra! Tven støtter også 1080p og har oppløsning på 1920 x 1080p som er veldig bra hvis du skal bruke den til pc... Link til tven (elkjøp.no) Pris er forøvrig 19995 kr... 5399402[/snapback] Har lest litt om Amoi på avforum og flere som har opplevd veldig mange reklamasjoner grunnet elendig bilde osv... altså et til "jalla-merke" fra østen. Jeg ville gått for noe mer "safe". Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Jeg vil anbefale Amoi 37" fra elkjøp... Så på den i går på elkjøp på vinterbro og bilde var veldig bra! Tven støtter også 1080p og har oppløsning på 1920 x 1080p som er veldig bra hvis du skal bruke den til pc... Link til tven (elkjøp.no) Pris er forøvrig 19995 kr... 5399402[/snapback] Har lest litt om Amoi på avforum og flere som har opplevd veldig mange reklamasjoner grunnet elendig bilde osv... altså et til "jalla-merke" fra østen. Jeg ville gått for noe mer "safe". 5399890[/snapback] Leste akkuratt det samme på avforum. Dumt egentlig da dette kunne vært et veldig bra alternativ... Men det står også at det er mulig og stille inn mye og at det da blir bedre. Og det er visst bare analogt signal som ikke blir bra... Quote fra avforum: OleM:Jeg har nå lekt meg litt med TV'n Jeg har ikke prøvd PC tilkobling. Det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Jeg synes TV'n har utrolig bra design. Den er en fryd å se på. Bildet med usselt TV-signal er en skuffelse. Men bildet med gode signaler er meget bra. Jeg har så langt kalibrert TV'n med scart-RGB og HDMI signaler fra DVD-spiller. Dette gir meget bra bilde. Jeg er faktisk overrasket over hvor gode bilder jeg fikk med scart-RGB. Jeg skal forsøke å kalibrere med component en av de første dagene. Dårlige TV-signaler blir nådeløst avslørt på denne TV'n. Den er kresen på signaler. Jeg har billig Philips tuner (Canal Digital). Det er stor forskjell på kanalene. De beste er helt ok, mens de dårligste ikke er mye å skryte av. Jeg er svært spent på hvordan kvaliteten på TV-signalene blir med en ny tuner med DVI/HDMI-tilkobling. I manualen er det ramset opp hva den støtter av videosignaler via component, deriblandt 1080p. Det står ingen tilsvarende liste for HDMI. Om dette skal tydes slik at den støtter det samme via component og HDMI vet jeg ikke. Jeg har kun forsøkt 1080i (oppskalert) via HDMI. Jeg ser ingen forskjell mellom dette og 576p. Muligens 1080i hakker ørlite mer. Det betyr i så fall at TV'n gjør bedre jobb med oppskaleringen i DVD-spilleren. Jeg kommer definitivt til å beholde denne TV'n. jeg har referert til helt vanige rf signaler. olem kommenterte jo hvordan bildet var på RGB eller bedre. jeg har ikke hatt muligheten til å teste denne TVen på hdmi eller RGB signal fra en god dvd spiller, men hadde håpt å få gjort dette før jul en gang. jeg liker den TVen veldig godt, eneste jeg kan sette fingeren på er at innsynsvinkelen kansje ikke er den beste..? man merker fort forandring i fargene når man flytter seg litt ut på siden av denne. Fenriz:viss en står og sammenligner Amoi skjermen med plasmaskjermer i samme prisklassen ser du fort at Amoi skjermen er heftigere enn mange modeller opp til 25k. Greit nok at de mer kresne vil ha en pdp436, men for en "snittkunde" som skal ha en tv i stua og vil ha PCen koblet opp mot denne så er Amoi skjermen et bra valg. at det er LCD teknologi og ikke plasma spiller jo også inn på prisen. Endret 7. januar 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå