Degeim Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Finnes det/kan noen lage en funksjon som sjekker om Shift er nede? _KeyDown og _KeyUp kan ikke brukes. Takk, Degeim Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Når hadde du tenkt at denne sjekken i så fall skulle foregå, dersom du ikke kan bruke key-eventene ? Private Sub Txt1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) If KeyCode = 16 Then Exit Sub 'shift key If Shift > 0 Then Txt1.BackColor = vbRed Else Txt1.BackColor = vbWhite End If End Sub Det er litt uklart hva du forsøker å få til. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Det jeg mente var at eksempelet du viste meg, der jeg får keyascii og shift, ikke kan brukes, da jeg ikke kan hente informasjon fra key-eventene her jeg holder på. Jeg må enkelt og greit ha en funksjon jeg kan calle, som gir meg tilbake om Shift er nede eller ei. Noe slikt som if ShiftIsDown then Jeg har funnet noe slikt før, men er ikke lengre i stand til å oppspore den. Derfor spør jeg her. Endret 6. januar 2006 av Degeim Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvis du ikke vil bruke en av de eventsa, bør vel muligens GetAsyncKeyState funke for deg. Option Explicit Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer Private Sub Form_Load() Do DoEvents If GetAsyncKeyState(16) <> 0 Then MsgBox "" Loop End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå