Nilzor Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 --Hopp til siste linje om du er uinteressert i svada/bakgrunn-- Jeg pleide være en svoren Logitech-fan. Produktene deres har tradisjonelt vært av høy kvalitet og fokusert på bevisste og kompetente brukere. De kom ofte med nye produkter som rettet seg mot nye behov. Så en dag, kom det første tegnet på at noe var galt: Jeg hadde ødelagt min kjære MX-300-mus og skulle kjøpe ny. Hmm... Komplett har den ikke i sitt sortement lenger... Og ikke multicom... Ikke MPX... INGEN! IIIIK! Jaja får prøve noen av disse nye da, tenkte jeg, og kjøpte en MX518-mus (trur jeg det var). Inn med CD'en med driveren og ventet spent på installasjonen skulle fullføre. "You need Windows XP to use this product." Var meldinga jeg fikk. Jeg maila Logitech og spurte om dem virkelig ikke hadde lagd driver for MX518 for Windows 2000, og fikk bekreftende svar. Sykt! Greit nok, i dag kjører jeg XP, men det er ikke poenget. Vel vel, endte med jeg kjøpte en pilot optical, men dette er definitivt et skritt ned fra MX300 (men jeg orker ikke disse svære mammutmusene de produserer nå til dags). Når det gjelder tastatur, hadde jeg også en favoritt: Logitech elite keyboard. Gjett hva? Den fins heller ikke lenger. Jeg måte kjøpe Logitech media keyboard i stedet. Scrollehjulet var byttet ut med to trykknapper, F-tastene var runde ekle plastdingser, og de hadde OMARRANGERT den klassiske pgup/pgdn-gruppen på seks taster, og flyttet insert ut av den. Hvilken SYK SYK greie er det å finne på? Håper for guds skyld den ideen kom som resultat av et veddemål på et sent nachspiel i designavdelingen. Trist at det skal gå ut over meg, dog. I dag er 90% av tastaturene deres cordless.. Og enhver semihardcore wannabegamer vet at cordless tastatur duger like mye som dasspapir av plast. Jeg er skuffa... Over til saken: Noen bedrifter (helst i Norge) som selger Logitech MX-300 og Logitech elite keyboard i dag? Jeg betaler lett overpris. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) er ikke enig i det du sier,logitech produserer fortsatt mye kvalitetsprodukter til en grei pris.har aldri hatt noen problemer med produktene deres. når det gjelder mx 518 så er det bare å laste ned den nye setpoint driveren som både gjelder for mus og keyboard. ja mx 518 er en gamermus,men en forbannet bra en også,liker man ikke denne må det vel være 10 andre muligheter å velge imellom?for eksempel mx 510 som ikke er en så rendyrket gamermus med litt flere scrollemuligheter enn 518.. edit så ikke at du kjørte win 2000 på det tidspungtet,mente å lese en plass at at mx 518 ikke trengte logitech sine drivere.ser også at mx 510 som er en konge mus kunne kjøre på win 2000. Endret 6. januar 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ser man det ja, ikke bare jeg som savner den beste innen tastatur og mus. For noen år tilbake kjøpte jeg logitech elite og mx300, og har faen aldri vært så fornøyd. Men sånt som skjer med alt, blir det ødelagt til slutt.. Noen månder tilbake ødela et dåligere nachspill begge delene... gikk på nett for og finne nytt men nei. Har leta som og si overalt på .no sider etter denne musa og tastaturet, uten resultat. Synd at de slutta og produsere det tastaturet og erstatter det(som du sier) med dritt. Men angående mx300 så er ikke alt håp ute, logitech har nettopp lansert Logitech G1. Denne har samme ergonomi som sin legende, bare bedre dpi osv. Personlig blir jeg nok og bestille denne G1 musa sammen med dette Saitek tastaturet Men om du skulle finne noe utenlands, gimmi a call! Mvh Torstein Lenke til kommentar
zerikz Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Slenger meg på denne tråden jeg og. Har lenge hatt veldig lyst på en Logitech Mouseman Dual Optical mus! Eneste stedet jeg har sett den er på amazon.com, men hvis noen vet om andre steder hvor den kan skaffes, så si ifra. Til dere andre; amerikanske nettbutikker kan ofte ha litt eldre ting av hardware. Men ikke alle som sender til europa. Ellers kan det jo dukke opp på amazon og ebay. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 er ikke helt ening i denne logitech prisingen. De er ikke så bra etter min mening. mener microsoft er mye bedre. De lager mye enklere og simplere tastatur og har suverene gaming muser. (intelli 4.0) Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 er ikke helt ening i denne logitech prisingen. De er ikke så bra etter min mening. mener microsoft er mye bedre. De lager mye enklere og simplere tastatur og har suverene gaming muser. (intelli 4.0) 5395867[/snapback] Dette er helt klart en smaks sak.. og i denne sammenhenger mener jeg det stikk motsatte som deg. intelli 3.0 er jo en legende innen gaming, men og si 4.0 versjonen er en suveren gaming mus blir feil, makan til ubrukelig scroll og dårlige knapper skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Nilzor Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Hei alle sammen - holdt på å glemme av tråden takk for alle svar. _Prime_: G1-musa ser konge ut. Skal definitivt kjøpes så snart jeg ser den på komplett/mpx e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå