thinkdifferent Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei! Jeg har blitt med i en elevbedrift på skolen min som driver med filming og alt som har med det å gjøre. Derfor vil jeg ha et DV-kamera, men har begerenset med penger. Har ingen spesielle krav, bortsett fra 16:9 filming, men slik som jeg har forstått det så er det nesten blitt en standard (?) Jeg lurer derfor på hva som er det beste jeg kan få til kr. 3200? Kan gå med noen hundrelapper oppover, men absolutt makspris er 3600 kr. inkludert frakt. Mvh. Truls B. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Som du ser i prisguiden er det ikkje mange kamera til den prisen. Vil kanskje tru at eit av Panasonic-kameraa er det beste alternativet. Når det gjeld widescreen so er det faktisk svært få kamera som har "heilt ekte" 16:9, og ingen av dei er i denne prisklassen. Les litt meir her. Om NV-GS17/21 har ein form for widescreenfunksjon, veit eg ikkje, men det treng ikkje vere verre enn å filme i 4:3 for so å leggje på letterbox (svarte striper oppe og nede i biletet) i redigeringsprogrammet. Endret 5. januar 2006 av incanus Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Har sett litt på Canon MV850i. Er dette bra til prisen? Link Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Truleg ikkje, det har fått mykje kritikk, spesielt på grunn av dårlege resultat ved innandørs filming/filming i dårleg lys, men og andre grunnar. (Sjå denne tråden.) Panasonic eller Sony er nok eit mykje betre val, JVC veit eg ikkje noko om. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Unnskyld for at jeg bumper denne tråden, men fant ut at de øvre makter kune sponse meg litt Dette gjensider dad i at jeg har litt under 6000kr. og bruke, men for de pengene vil jeg helst også ha med stativ og veske til kameraet. Har nesten bestemt meg for dette kameraet , men trenger noe hjeøp til valg av stativ og veske. Og er det kameraet bra til prisen? Skal brukes til hobbybruk... Også en ting til, om noen måneder tenkte jeg å gå til annskaffelse av en vidvinkel. Er det noe forskjell på disse? Har så og si aldri vært borti DV-kameraer (syns muligens på spørsmålene ) EDIT: Er det samme fester på alle typer stativer, og kan noen komme med et eksempel på en vidvinkel som er bra/ok til rundt 800kr? Endret 8. januar 2006 av Trussl Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 GS-75 er nok det beste kjøpet i denne prisklassen ja. Koster under 5000 kroner også i vanlige butikker, så med stativ, veske og noen DV-taper kommer du nok fortsatt under 6000 kroner. Vidvinkel får du i flere kvaliteter. De billigste koster en 500 kroner, mens originale med knalloptikk koster opp mot et par tusen. Bare pass på at du kjøper en som passer til din filterfatning (37 millimeter). Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Har begynt å bli litt usikker på dette kameraet. Har det mikrofoninngang? Er litt avhengig av det. Hvis ikke, hva er det billigste kameraet med mikrofoninngang og 3CCD?... Og er prisene stabile om dagen. Kommer jeg til å få kameraet billigere om noen måneder? Mvh. Truls Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det har standard mikrofoninngang. Prisen på dette kameraet har nylig falt en del, og tror ikke du får det billigere enn ca. 5000 om noen måneder (men alltid vanskelig å spå). Uansett... skal du vente for å få noe litt billigere, kommer du aldri til å få deg kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå