Bruno Mars Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei , Jeg trenger hjelp til å vite om disse delene passer sammen. (det er første gang jeg bygger en pc...) Her ligger et oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=23092 I tillegg er det selvfølgelig kabinett og PSU: Kabinett: http://www.mamoz.no/produkt/AT%2D9001%2DC4...AT-9001-C4.html PSU: http://www.mamoz.no/produkt/AT%2D500W%2FSE..._PreModded.html Ja, hva syntees dre. Legg til mange svar og ikke gi dere før diskusjonen er over da.... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ser greit ut det.. Kabinett er smakssak, men du bør vurdere psu'n litt.. Relativt ukjent merke osv. Hvertfall for mine ører.. Men du kan kikke litt på Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Skal visst være en av de beste 250 gb'ene.. Men seagate er jo bra nok det også.. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Ser greit ut det.. Kabinett er smakssak, men du bør vurdere psu'n litt.. Relativt ukjent merke osv. Hvertfall for mine ører.. Men du kan kikke litt på Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Skal visst være en av de beste 250 gb'ene.. Men seagate er jo bra nok det også.. 5390657[/snapback] Bytter ikke ut kabinettet og PSU. Men jeg byttet ut harddisken til samsungen Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 men vet nå liitt........ Harddisken er jo S-ATA Hovedkortet støtter jo bare S-ATA2. Og det er jo ikke det samme.... eller Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 men vet nå liitt........ Harddisken er jo S-ATA Hovedkortet støtter jo bare S-ATA2. Og det er jo ikke det samme.... eller 5394869[/snapback] Jo, i praksis er det det samme. Har ingen tin å si for koblingene å si om det er S-ATA eller med et 2-tall på slutten. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Hvorfor skal du ha en DVD-brenner og en DVD-ROM? Ville kanskje gått for et annet hovedkort siden det er første gang du bygger PC, med mindre du MÅ ha både AGP og PCI-e. Kjøp heller et hovedkort der alt virker med en gang, uten masse oppdateringer av BIOS og manuelle installasjoner av drivere. Dette f.eks? ASUS A8N-E Eller dette? ABIT KN8-SLI Og sleng med denne for ultimat stillhet: Arctic Cooling Freezer 64 Endret 6. januar 2006 av SuperChris Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Hvorfor skal du ha en DVD-brenner og en DVD-ROM? Ville kanskje gått for et annet hovedkort siden det er første gang du bygger PC, med mindre du MÅ ha både AGP og PCI-e. Kjøp heller et hovedkort der alt virker med en gang, uten masse oppdateringer av BIOS og manuelle installasjoner av drivere. Dette f.eks? ASUS A8N-E Eller dette? ABIT KN8-SLI Og sleng med denne for ultimat stillhet: Arctic Cooling Freezer 64 5395010[/snapback] hovedkortene er for store (24,5 cm). Kabinettet har maks 24,4 cm Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 en annen tig jeg teeeennnnnnke p.. Støttr hovedkortet (Som jeg har satt opp) alle tingene i fronten av kabinettet. (USB, firewire, CPU tempratur osv.) Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hovedkortene er for store (24,5 cm). Kabinettet har maks 24,4 cm 5395088[/snapback] Kabinettet følger ATX standarden. Det gjør også disse hovedkortene. Regner med at det er en kar som har blingset på en millimeter. Når det står ATX i beskrivelsen av kabinettet så er det ATX. Hvis det faktisk er slik at produsenten av dette kabinettet har bestemt seg for å lage plassen 1 mm mindre (noe jeg tviler på) så er det en god grunn til å styre unna.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå