IceXCool Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvordan vil interpolerte bilder se ut i forhold til "ekte" bilder? Har et Canon PowerShot A620 +småting på vei i posten og det har liksom 7,1 MP. Det jeg begynte å tenke på NÅ var at det kanskje er litt interpolering istedenfor ekte MP Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvordan vil interpolerte bilder se ut i forhold til "ekte" bilder?Har et Canon PowerShot A620 +småting på vei i posten og det har liksom 7,1 MP. Det jeg begynte å tenke på NÅ var at det kanskje er litt interpolering istedenfor ekte MP 5390578[/snapback] A620 skal ha 7,1 fysiske megapixler. Ikkeno' interpolering. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Tror ikke noen av de store produsentene driver med interpolering lenger. Siste merke som gav seg var Fujifilm. Det er forøvrig mulig at Mustek el et lignende merke fremdeles gjør slikt for å oppnå mer salgbare data. Fuji hadde i det minste seriøse motiver for å gjøre det. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvordan vil interpolerte bilder se ut i forhold til "ekte" bilder? Uskarpe. Skal du interpolere mellom 2 piksler slik at de blir 3 (og du kan skryte av flere Megapiksler) blander du rett og slett fargene sammen. En hvit og en blå prikk blir da en lyseblå prikk. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Skjønner... Har fått kameraet nå og testet det litt, virker som om det tar bra bilder. Må få lastet det over til PC'n for å se bildene i litt større format, kanskje jeg legger noe ut her også. Edit: La til 2 bilder som ble tatt med alt på Auto. Ganske bra synes nå jeg. Endret 6. januar 2006 av IceXCool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå