Bonna Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har et problem med en mobil som ble vunnet i en konkurranse på TVNorge i sommer. Det er en SE K750i der hjulet begynner og fjuske. Jeg har sendt mail til TVNorge om garanti, som mener at SE er de som må gi meg det. SE mener at TVNorge er de som må gi meg det... Noen som har noen forslag om hva jeg skal si og spørre om, og hvilke rettigheter jeg har på slike ting? Fikk kun eksen til mobilen i posten. Ingen brev eller gratulasjon eller noen ting... Var en fotokonkurranse der en kunne vinne en fiat, og de som ble med i finalen fikk mobil. Vant ikke fiaten Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Vel, uansett har ikke K750i vært i salg lenger enn fra i slutten av mai-måned så at du må bevise at produktet er under 1 år burde vel ikke hindre deg her, kan du ikke bare levere den inn i en butikk da? (f.eks. elkjøp eller expert) og be de sende den inn? Hvis de krever kvittering så kan du jo bare referere til TVNorge. Burde da ikke by på noen problemer. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Verskteder krever alltid en kjøpskvittering og den burde du få av TV-Norge. De må jo ha kjøpt den et sted. Lenke til kommentar
Bonna Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Vel, uansett har ikke K750i vært i salg lenger enn fra i slutten av mai-måned så at du må bevise at produktet er under 1 år burde vel ikke hindre deg her, kan du ikke bare levere den inn i en butikk da? (f.eks. elkjøp eller expert) og be de sende den inn? Hvis de krever kvittering så kan du jo bare referere til TVNorge. Burde da ikke by på noen problemer. 5390520[/snapback] Får ta å prøve meg på det, men frykter litt stempelet som stjålet! Noe den da ikke er Lenke til kommentar
Bonna Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 TVNorge mener det er Sony Ericsson som har sendt den til meg, og ikke de. Sony Ericsson kjenner ikke til saken, fordi de sender ut så mange premier i løpet av et år... Og her sitter jeg, med ødelagt mobil... Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Verskteder krever alltid en kjøpskvittering og den burde du få av TV-Norge. De må jo ha kjøpt den et sted. 5390668[/snapback] TVNorge trenger ikke ha kjøpt den noe sted. De har vel mest sannsynlig fått den fra SE for å dele ut i konkurranser. Sponsing fra SE sin side. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Premiene vi har fått tilsendt av mobilprodusentene har stort sett kommet med garantibevis i pakken. I de tilfeller hvor vinnere ikke har fått et slikt bevis med telefonen, og noe har skåret seg med telefonen, har det vært nok for oss å henvende oss til produsenten i etterkant for å få tilsendt garantibevis. Lenke til kommentar
Bonna Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Premiene vi har fått tilsendt av mobilprodusentene har stort sett kommet med garantibevis i pakken. I de tilfeller hvor vinnere ikke har fått et slikt bevis med telefonen, og noe har skåret seg med telefonen, har det vært nok for oss å henvende oss til produsenten i etterkant for å få tilsendt garantibevis. 5392066[/snapback] Problemet er vel at TVNorge ikke vil påta seg det ansvaret! Men tror jeg skal ta meg en telefon til de nå og høre. Mail tar jo så utroolig lang tid!! Er der noen som forresten har forslag til hva jeg kan gjøre for å få hjulet til å fungere bedre? Det er spesielt ned som ikke funker som den skal. Når jeg tar ned, reagerer den som om jeg skulle ha trykt på knappen... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hjulet eller joystikken er et velkjent problem hos SE. Det eneste du kan gjøre, er nok å levere den inn. Finnes ikke noe du selv kan gjøre for å bedre problemet. Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Problemet er vel at TVNorge ikke vil påta seg det ansvaret! Men tror jeg skal ta meg en telefon til de nå og høre. Mail tar jo så utroolig lang tid!! Er der noen som forresten har forslag til hva jeg kan gjøre for å få hjulet til å fungere bedre? Det er spesielt ned som ikke funker som den skal. Når jeg tar ned, reagerer den som om jeg skulle ha trykt på knappen... 5393648[/snapback] Husk at TVNorge ikke på noen måte MÅ påta seg det ansvaret. Du har ikke krav på garanti fra produsenten når du har vunnet produktet. Lenke til kommentar
MacGyver24 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Uansett hvis du har tenkt å levere den inn til en butikk så kommer de nok til å kreve penger for at du leverer den inn der. For å dekke fraktkostnader. Og uten kvittering vil jeg tro at du sitter med skjegget i postkassen med tanke på at få sertifiserte verksteder vil reparere denne for deg... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 ta den rett til et verksted i nærheten, eller ring et og spør om hvordan du kan fikse dette, de kan lese prod dato ut av telefonen, så er ikke noe problem med å finne ut om den er innafor garanti eller ikke. Har vært borti noen slike saker, og da ordna verkstedet det hver gang Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det avhenger vel av hvilke personer og bedrifter du havner borti, tenker jeg. Noen er vel strengere og mer firkantet enn andre. Lenke til kommentar
Bonna Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Tenkte jeg bare skulle oppdatere med at jeg snart gir opp. Har ringt frem og tilbake mellom TVNorge og Sony Ericsson. Har fått kontaktpersoner begge plassene, men ingen av de vil ta på seg ansvaret, og mener at det lå en kvittering i esken når jeg fikk den, noe det ikke gjorde, og som er opphavet til hele problemet! Så det hele ender vel med at jeg prøver å smile pent til den lokale sjappa for å få levert inn mobilen, eventuelt ta med dama som kan smile ekstra pent til vedkommende? Har forresten funnet ut at produksjonsdatoen på denne telefonen var uke 25 i 05, så den MÅ jo være innenfor garanti uansett. Hvis ingen av de tingene går... Er der noen som har erfaringer med trykkluft for å blåse vekk støv fra joystikken? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 deltaservice tar hvertfall denne reperasjonen uten problemer, de ser på produksjonsdatoen hvis den er utenfor garanti. hvis du bor i nærheten av liertoppen kan jeg godt sende den inn for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå