Gå til innhold

Hjelp, problem med katter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruk X-it :w00t:

5394133[/snapback]

Det fjerner bare lukta. Fjerner ikke problemet med at kattene er der.

5394137[/snapback]

Var ikke problemet lukta?

Uansett så tror jeg lukta av X-it blannet med katte avføring sikkert kattene bort

EDIT: hm... ser en liten brist i planen min nå...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Noen tips som virker ifølge de som har testet dem:

1. Du kan spre kaffegrut i bedet. Legg tykke lag langs kantene og strø litt her og der inne i bedet. Kaffegrut synes ikke så godt i bedet og virker også etter regn.

2. Middelet "Katt-deg-vekk". Dette er små granulater som strøs ut i bedene, og er effektivt. Dette finnes på mange hagesentre. Det må strøs nye doser med jevne mellomrom (regn og vanning vasker det vekk), og på sikt kan dette derfor bli dyrt.

3. Du kan ha eteriske oljer på steiner i eller rundt bedene. Bruk da oljer som lukter sitrus, fortrinnsvis sitronella, sitron- eller appelsinolje. Dette må gjentas etter hver gang det har regnet. Eteriske oljer fås på apotek og i hobbyforretninger, samt enkelte helsekostforretninger.

4. Man kan fylle små tomatpurèglass eller lignende med 35% eddik og sette dem ut med to meters avstand i bedene, som en annen leser har foreslått. Dette vil imidlertid også vi mennesker kjenne lukten av, i tillegg kan det neppe kalles dekorativt. Som en midlertidig løsning kan det være greit.

5. Appelsin- eller sitronskrell kan legges ut, og holder katten unna slik eteriske oljer fungerer, men metoden er litt arbeidsom og virker bare når skrellene er ferske — dvs noen få dager. I tillegg ser bedene stygge ut med skrell over alt.

5390612[/snapback]

Vi har prøvd dem alle og ikke fan om noen av dem funker! Kattene spasserer rett over den grønne dritn du strør utover beddet... Men det er kattene her i det kalde nord, kanskje kattene i deres strøk er mer fisefine av seg?

Uansett det som har vist seg å funke er:

1. Tar du katta på fersken mens den legger en varm'en så tar du et godt nakketak, gnur ansiktet til katta godt nedi dens egen skjiit! Etter det ruller du pelsen dens inn i skjiten, da blir eierne glade :)

2. Om steg 1 ikke funker kjøper du inn slike fine minkfeller. Det er som en musefelle bare 100X større, fungerer på samme måten å. Det er fullt lovlig og sette opp om katten blir et problem og det er på din eiendom. Dere kan bare gå til nermeste lennsmanskontor og høre dere vil få samme svar :) Blir kvitt katteproblemet på en rask og effektiv måte!

Det er ca samme reglene for katter som for hunder... Det fins ikke noe jeg hater mer en er det å bli vekt midt på natta av ei katt som gneldrer utenfor vinduet mitt!

Og den deilige lukta av ferskt kettepiss som siver inn soveroms vinduet mitt om morran etter at nabokatten har vært å gjort sitt fornødende rett utenfor soveromsvinduet mitt!

Det at den klatrer oppå bilen og legger seg på motoren og gjerne tisser litt er jo og en klar favoritt! Når bilen starter og varmeapparettet settes på så stinker det kattpiss i hele bilen, ja jeg elsker det! Jeg elsker katter! :love:

Lenke til kommentar

Nabokatta brukte å pisse/drite utenfor soveromsvinduet mitt. Jeg hadde vinduet åpent og venta til kattesvinet kom luskende. Når den skulle til å skite så tutet jeg som faen med et airhorn ut vinduet. Katta skrek høyt og løp i hundre og helvete bort.

Har ikke hatt noe problem med den katta siden.

Lenke til kommentar
Nabokatta brukte å pisse/drite utenfor soveromsvinduet mitt. Jeg hadde vinduet åpent og venta til kattesvinet kom luskende. Når den skulle til å skite så tutet jeg som faen med et airhorn ut vinduet. Katta skrek høyt og løp i hundre og helvete bort.

5394422[/snapback]

Luftgevær gjør omtrent samme virkininga.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å SNAKKE med naboen som eier katten om problemet ditt? si at du sjeneres av det, etv få foreldrene dine til å gjøre det hvis du ikke er så gammel. Foreslå at de kan kastrere kattene. Da sprayer de ikke like mye, og det lukter ikke i nærheten så vondt.. :)

Lenke til kommentar

5394422[/snapback]

Luftgevær gjør omtrent samme virkininga.

5394455[/snapback]

Jeg synes den var litt på kanten jeg.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Hvis du bor i et boligfelt, og kattene tilhører naboen i samme bygg vil jeg foreslå å skippe mine løsninger! Bare et tips - vet ikke åssen dere byfolk reagerer på skudd!

5391343[/snapback]

hehe, en såkalt nødløsning :D

5391359[/snapback]

Hvis du gjør det snart, så tar kanskje naboene det for å være fyrverkeri med en spesiell lyd :whistle:

Har du prøvd å SNAKKE med naboen som eier katten om problemet ditt?

5395083[/snapback]

God ide; litt kjipt for dem om de finner katta skvist i en gigantisk musefelle, uten at du har pratet med dem om det. Det blir kanskje ikke et godt naboforhold etter en uventet avliving.

Lenke til kommentar
Bruk X-it :w00t:

5394133[/snapback]

Det fjerner bare lukta. Fjerner ikke problemet med at kattene er der.

5394137[/snapback]

Var ikke problemet lukta?

Uansett så tror jeg lukta av X-it blannet med katte avføring sikkert kattene bort

EDIT: hm... ser en liten brist i planen min nå...

5394165[/snapback]

Så, det ville vært det samme for om noen driter på rommet ditt så lenge det ikke lukter?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å SNAKKE med naboen som eier katten om problemet ditt? si at du sjeneres av det, etv få foreldrene dine til å gjøre det hvis du ikke er så gammel. Foreslå at de kan kastrere kattene. Da sprayer de ikke like mye, og det lukter ikke i nærheten så vondt..  :)

5395083[/snapback]

Naboen er (på godt gammeldags nordnorsk) en hæstkuk :hrm: Vi har nok problemer med han fra før av :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

VEl tromsø er litt oversvømt av katter. om sommeren når katter begynner å luske rundt å forstyrre/pisse/skit så har jeg fått lov til å leke rabiat med vanngevær. det får fart på kattene :) skader dem ikke fysisk heller, gøy er det også :D

men om det ikke er et alternativ kan du jo si ifra til han naboen din at du blir å kjøpe minkfeller som kommer til å ta livet av katta.

Lenke til kommentar
Kan noen av disse metodene (bortsett fra skyting, selvsagt) brukes på hunder? Bikkja til naboen går og driter i hagen, på terrrasen, og på trappa vår hele tiden.

Naboen gir mildt sagt f... i oppdra hunden.

5396857[/snapback]

Hmm hadde samme problem her vi har flyttet nå. Er en nabo litt lengre borte som har en stor rottweiler hannhund som han bare slipper løs og hunden vandrer der det passer han. Anyways så den engang pisse på vegge utenfor huset våres og markerte overalt her. Selve markeringen var ikke så gale men det som bekymret meg var at hunden min ikke liker hanner så hvis eg hadde vært på luftetur med min egen hund og så ville det smelle....og det er nettop det som skjedde. Var ute og gikk med vofsen om natten når det plutselig kom noen helsikes bjeff fra mørket og der kom den løpende mot vofsen min men heldigvis snudde stoppet hunden opp etter at eg skrek til den flere ganger.

Tok ikke mange dager før naboen fikk høre fra andre naboer om hendelsen og at det var en "kamphund" som hadde flyttet inn her. Aldri sett hunden eller hørt den siden da. :p

Anyways når det gjelder problemet så si til naboen din hvis hunden hans forsetter å gjøre fra seg på eindommen deres så skal dere anmelde. Driter han i det så anmelder du. Enkelt og greit. Eg hadde tenkt å ringe politiet etter det skremmende møtet men det ordnet seg selv.

Når det gjelder katter så er det fryktelig mange katter her ute og etter at eg begynte å gå med langline (6-7meter lang tau) så har de sluttet å henge i nærheten av huset slik som de gjorde før. Eg lot han bare løpe etter de til linen stoppet han. Han fikk ikke tak i de men helsiken for en skrekk de fikk. :!:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Når det gjelder katter så er det fryktelig mange katter her ute og etter at eg begynte å gå med langline (6-7meter lang tau) så har de sluttet å henge i nærheten av huset slik som de gjorde før. Eg lot han bare løpe etter de til linen stoppet han. Han fikk ikke tak i de men helsiken for en skrekk de fikk.  :!:

Hehe, kanskje jeg låner meg en hund i et par dager :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...