allyse Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hva er statusen til dette tidspunktet? Jeg vet denne diskusjonen har vert oppe før, men tidene endrer seg så mye jeg ønsker å bringe diskusjonen opp igjen. Går selv nå på IT-akademiet i Stavanger. IT-kandidat, og har egentlig hørt mye dritt om it-ak. her på forumet. Etter litt over 1/2 år her må jeg si det ser ut som skolen har skjerpet seg og kjører litt mer seriøst enn hva folk har utropt. Ser også ut som nivået har steget et par hakk. Anyway hadde jeg ønsket å studere i australia el. og siden jeg ikke har studiekompetanse kommer jeg ikke "ned" på den vanlige måten. Jeg kontaktet Noroff og de sa at igjennom dem trengte jeg ikke studiekompetanse for å studere i autstalia. Så spørsmålet er hva Noroff er i forhold til IT-akademiet? Er det verdt å ta et år i Australia eller mer? Hvilke utdanningsmuligheter får jeg? I.o.m jeg kommer inn på skolen hvilke plass er jeg i utdanningssamfunnet? Er litt forvirret. Mvh A. Lyse [ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-09-09 09:44 ] Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hei! Jeg har ikke så mye greie på disse skolene. Har hørt noe stygt om dem begge, og lite pent (desverre). Hva situasjonen er nå om dagen tør jeg ikke si, men tenkte jeg skulle kommentere at i forrige uke leste jeg en sak om at det var vansklig å få gode it-jobber med bakgrunn fra disse skolene. At seriøse firmaer først og fremst ville ha folk fra høgskoler og universiteter. Tror ikke dette var helt det du ønsket å høre, men dette er desverre alt jeg vet. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 10:15, namelezz skrev:...At seriøse firmaer først og fremst ville ha folk fra høgskoler og universiteter.Tror ikke dette var helt det du ønsket å høre, men dette er desverre alt jeg vet. Men i Australia er ikke det Universitet av en sort da? Det er det jeg stusser på... Om det er mulig for meg å få en slik utdanning på denne måten må jo det være flott... Jo, jeg vil høre sånt. Spessiellt når det er sagt på en seriøs måte som du nettop gjorde (det jeg ikke vil høre er: De skolene suger .. punktum :razz: ) Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
servo Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har gått et år på Noroff (SNA) System Nettverk Admin. Det har vært noe ustrukturert. Lærere som plutselig har forsvunnet, og så har man i hui og hast fått tak i en ny en. En lærer var så dårlig, at han ble stemt ut fra klasseutvalget. (Det kom sammen med at han måtte operes i ryggen het det, men det er merkelig at det skjedde samtidig. Men det kan for såvidt være tilfelle.) Man skal allikevel si at Noroff fra sin side gjorde alt for å få dette til å funke. De lyttet til oss, og fulgte opp. (Eks. Vi trengte mere minne i maskinen, og bare "ringte opp og sa at vi må ha dobbelt av minne, og fikke det uka etter.) Noen lærere var helt enorme i sin kapasitet. De var så fyr og flamme på det de underviste på at det "rev med seg" de som var litt interessert. (Og det var vel 80% av oss.) Siden Noroff har holdt på har de ekspandert. Nye klasser, nye kurs etc. Det går ut over kvaliteten på de som underviser. Derfor er det et lite minus med Noroff. Jeg vet ikke hvor "ekspansjons-sugne" de andre skolene er, men penger er ikke alt. Av og til må ekspansjonstrangen vike for kvaliteten. En vennine av meg gikk på Webdesign studiet til Noroff, og der har det vært endel problemer av liknende art som jeg hadde på NSA. Det at det er varierende kvalitet av lærerkraften. En annen venn av meg gikk på Næringsgakademiet. Både første året som nettverksadmin, og deretter som Webdesign. Problemet der var at det var mye teori, og lite praksis. Massevis med prosjektoppgaver innen webbuisness, og minde photoshop (Som han hadde håpet på.) Han nevnte også at det var flere ganger det var snakk blandt elevene om å gå til rektor og kreve en del av pengene tilbake. Det har det forresten også vært snakk om på Noroff. Alt i alt må jeg si meg fornøyd med Noroff. Jeg lærte det jeg skulle, men måtte ta veldig mye egenansvar. (F.eks. jobbe med oppgaver selv om vi ikke fikk lærer på noen dager...) Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Nå vet jeg ikke... Har snakket litt mer med dem og har kommet til: ... Utdannelsen våre studenter oppnår i Australia er en Bachelor grad. Dette er en treårig utdannelse. Det vil altså si at du må ta et (eller to) år i Norge og to (eller et) år i Australia. Vi tilbyr de to første årene av Bachelor of Network Computing, Bachelor of Computing og Bachelor of Multimedia ved Noroff i Norge. ... Så hva bør jeg egnetlig ta? Hadde litt lyst til multimedia, men det er vel ikke smart? eller? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå