Gå til innhold

Samsung D500E til PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg enklest og billigst mulig overføre data til/fra PC-en og fra/til mobiltelefonen? Blåtann eller kabel? Trenger jeg programvare? Legg gjerne med linker til utstyr.

På forhånd takk! :)

5389774[/snapback]

Heisann!

Har Samsung D500 selv, og kjøpte kabel til den. Den kosta ca 400,- men jeg fikk den ikke til å virke, og heller ikke mer profesjonelle folk på butikken. Men det kan selvsagt gå knirkefritt hos deg! :D Det følger med nødvendig programvare, og den fungerer fint! :thumbup:

Men så kjøpte jeg meg et Bluetooth-adapeter. Dette fungerte helt fint, og kosta ca. 300,- Her følger det også med programvare, men problemet er at hastigheten er ikke til å skryte av. En sang kan lett ta 5 minutter å overføre. Men det positive er at denne kan brukest til alle andre mobil telefoner også.

Så det var min erfaring. Håper det var OK svar. :) Du finner begge deler på vanlig elektro-butikk, men også i internett butikker. HEr er kanskje varene litt billigere. :)

Hilsen Jonkybonky! :cool:

Lenke til kommentar
Men det positive er at denne kan brukest til alle andre mobil telefoner også.

5390125[/snapback]

Og det er ikke mulig dersom du overfører med kabel? Jeg har ikke noe behov for å overføre til andre telefoner, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noen forskjell mellom kabel og blåtann.

Edit: Forresten

Har Samsung D500 selv, og kjøpte kabel til den. Den kosta ca 400,- men jeg fikk den ikke til å virke, og heller ikke mer profesjonelle folk på butikken. Men det kan selvsagt gå knirkefritt hos deg! :D Det følger med nødvendig programvare, og den fungerer fint! :thumbup:

5390125[/snapback]

Hvordan kan du vite at programvaren fungerer fint dersom du ikke fikk overført?

Endret av -Knuð
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke mulig og bruke kabelen til andre telefoner en Samsung, fordi de ulike merkene har forskjellig "kabel-ende" som skal inn i telefonen. Derfor. Blåtann kan sende til alle ulike typer mobiler. Hvis du skjønner. :)

Selve programvaren er god, og det følger med mange nyttige programmer. Liten feil der. Nei, jeg har ikke prøvd selve overføringen! Beklager! :blush:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke mulig og bruke kabelen til andre telefoner en Samsung, fordi de ulike merkene har forskjellig "kabel-ende" som skal inn i telefonen. Derfor. Blåtann kan sende til alle ulike typer mobiler. Hvis du skjønner.  :)

5394035[/snapback]

Vi misforsto hverandre litt her. Og jeg leste litt fort også, tror jeg. Uansett, jeg trodde du mente først å overføre fra PC til D500E og deretter fra D500E til andre telefoner. Jeg trodde du mente at det var mulig å overføre blåtannoverførte filer til andre telefoner, men at det ikke var mulig å overføre kabeloverførte filer videre.

Det med plugger og slikt er jo innlysende. :) dum er jeg ikke, hehe. :wee:

Jaja, jeg får vel ta meg en tur og kjøpe en slik kabel med programvare.

Lenke til kommentar

Med slik kabel og programvare, kommer du da inn i andre mapper enn bilder, musikk osv? Når du tak i java-programmene osv?

Jeg kjøpte bluetooth-adapter på ClasOhlson, ca 170,-

Fungerer fint til å overføre musikk, bilder, film og meldinger/adresselister begge veier. Java-program har jeg ikke fått til å overføre.

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Fungerer fint til å overføre musikk, bilder, film og meldinger/adresselister begge veier. Java-program har jeg ikke fått til å overføre.

5394519[/snapback]

Hvordan/Hva bruker du for å overføre filene begge veier?

Edit: Og Jonkybonky, hva heter programvaren?

Endret av -Knuð
Lenke til kommentar

5394519[/snapback]

Hvordan/Hva bruker du for å overføre filene begge veier?

Edit: Og Jonkybonky, hva heter programvaren?

5400883[/snapback]

Drar og slipper, på samme måte som vanlige mapper ellers på harddisken. Jeg skrev litt dumt, meldinger vet jeg ikke om en kan overføre begge veier. Men lastet ned programvaren som ligger på www.samsung.com, og med det kan en lese meldinger/adresselister som ligger på telefonen.

Det går også å høyreklikke på en fil, og velge Send-bluetoothenheter.

mvh JO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...