Scotty Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Hei! Har en laptop som er noen(endel?) år gammel, og det er ganske mye 'bugs' på den. Den bruker lang tid på å boote opp nå, det går ikke ann å instalere noen form for programvare(den går ut av seg selv). Og den har gått ufattelig tregt i det siste. Så det jeg skal gjøre; slette alt på pcen og starte på nytt...*reformatere* Så hvordan gjør jeg da dette? Har windows xp pro cd og setter den inn for at pcen skal boote fra den, men ingen ting skjer, den booter opp vanlig Hva gjør jeg? Scotty Endret 5. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
NightMeister Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei! Har en laptop som er noen(endel?) år gammel, og det er ganske mye 'bugs' på den. Den bruker lang tid på å boote opp nå, det går ikke ann å instalere noen form for programvare(den går ut av seg selv). Og den har gått ufattelig tregt i det siste. Så det jeg skal gjøre; slette alt på pcen og starte på nytt...*reformatere* Så hvordan gjør jeg da dette? Har windows xp pro cd og setter den inn for at pcen skal boote fra den, men ingen ting skjer, den booter opp vanlig Hva gjør jeg? Scotty 5389691[/snapback] Hei har du prøvd å skru på pc`en trykke DEL å så gå inn i Bios sjekket at CDROM står som master å så SAVE CHANGES å restartet maskinen ? Det burde funke så vidt jeg vet så er det nok det at den er satt til å ikke registrere CDROM før den booter XP Men eller`s så anbefaler jeg deg å gå til en stasjonær datamaskin å finne en DISKETT å lage en OPSTARTSDISKETT. Å det tror jeg du kan få til. Å så putter du den i maskinen å så skal alt bare formateres å settes opp på nytt igjen Lykke til Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Glemte å nevne at jeg kommer ikke inn på bios .. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Glemte å nevne at jeg kommer ikke inn på bios .. 5389757[/snapback] Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Glemte å nevne at jeg kommer ikke inn på bios .. 5389757[/snapback] Hvorfor ikke? 5389997[/snapback] ..Har ingen anelse, trykker på delete mange ganger. Men pcen fortsetter bare å starte opp på vanlig måte Her er et bilde hvordan det er når pcen booter opp. Dette kommer opp etter at pcen har startet opp. Deretter tar det noen/endel sekunder så starter windows å boote opp. Endret 5. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Glemte å nevne at jeg kommer ikke inn på bios .. 5389757[/snapback] Hvorfor ikke? 5389997[/snapback] kan jo være biosn knappen er f2,space, også kan det jo være det er recovery disk på maskinen som ikke bør ødelegges av en ny xp pro plate.. hvilket merke er det? hp og packardbell har hurtig knapp med f10 og f11 for recovery system. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Det er en Toshiba, av typen S1400-153E Endret 5. januar 2006 av .Scotty. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Ingen andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå