ovinn Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei, Som nevnt, jeg har et Asus A8N Sli Premium hovedkort, og da jeg fikk det og til for noen dager siden har det ligget jevnt på rundt 30-34 grader, noe jeg er tilfredsstillt med. Men etter at jeg slo av pcn, tok ut skjermkort og alt av kabler, sleeva noen av de og satt på plass alt, og slo på pc'n. Før det første, bråkte Gpu kjøleren min mer enn før (Zalman et eller anna med blå LEDs), og når jeg skjekka Asus Probe så sto NB på rundt 45-48 grader! Skjønte ikke hva som kunne være feil, så jeg skjekka luftstrøm og alt, men alt var som før jeg rørte inni der. Ingenting kom til skade før/under/etter det jeg gjorde. Første jeg tenkte var at Gpu kjøleren gikk fortere, og da tok mer kaldluft enn den pleide, er dette riktig tankegang? Hvis ikke, hva kan ha skjedd? Alle svar mottas med takk! Øyvind (Ps: Hvis denne er feilpostet, si fra eller rapporter til en mod så han får flyttet den!) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har du lagt på kjølepasta? En klassiker å glemme det. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Vel, kjøleren som følger med er en Passiv kjøler (går ikke ann å bytte ut, da tar du bort en annen kjøleløsning som sitter sammen med den ), og har ikke rørt noe med kjølerene i det hele tatt, det som forundra meg litt skjønner dere Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Asus sine NBproge er veldig buggye så kan hende den bare har en feil sjekk med et annet program Rivatuner f.eks hvis du har. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Hmm, har jeg ikke tenkt på at den kan være ustabil med et annet prog/leser feil. Brukte Everest før, og når jeg fikk Probe, så brukte jeg det heller, fordi Everest leste feil på Cpu, den kunne ikke være 22 grader i et rom med 25 grader=) Skjekka SpeedFan, men skjønner ikke hvor de forskjellige sensorene ligger hen:S Skal prøve med Rivatuner! Hva er det forresten? Kan du gi link? Jeg skjønte ikke det jeg fant på Google....;p Takker for svar=) Øyvind EDIT: Skjekka med Everest nå, og den ligger på det samme på Hovedkortet, 45 grader : \ Men Cpu temp var på 24 da, og på Probe; 28=) Endret 6. januar 2006 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå