Gå til innhold

Ny PC til maks 15000 kr..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har så smått tenkt å bygge meg en ny pc, og vil gjerne ha litt tips til komponenter. Spiller en del så det skal være en kraftig maskin. Vil gjerne ha tips til kabinett, strømforsyning(500W++), Hovedkort, CPU(AMD Athlon 64), Ram(DDR2??),Skjermkort(256 mb el 512 mb). Vil at maskinen skal være mest mulig stillegående.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyning: Hiper er alltid et bra valg

HK: Asrock dual s-ata 939 - billig og bra - ellers er det mye bra å velge i.

CPU: AMD Athlon X2 4000+ eller høyere, kommer an på dine behov.

RAM: Så vidt jeg vet er ikke AMD så glad i DDR2, kjøp heller 2 GB god PC3200 ram fra OCZ, GeIL eller TwinMos

Skjermkort: 7800GTX 256MB. Samme kort med 512MB er overkill, ingen spill kan utnytte det. Hvis du heller til ATI kan du jo enten kjøpe et X1800XL eller vente ti X1900-serien.

Kabinett er vel opp til smak og behag, men Lian-Li er bra hvis du har råd til det.....

Beklager at jeg ikke legger opp link. Har litt dårlig tid. Søk på prisguiden så finner du det nok.

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Strømforsyning: Hiper er alltid et bra valg

HK: Asrock dual s-ata 939 - billig og bra - ellers er det mye bra å velge i.

CPU: AMD Athlon X2 4000+ eller høyere, kommer an på dine behov.

RAM: Så vidt jeg vet er ikke AMD så glad i DDR2, kjøp heller 2 GB god PC3200 ram fra OCZ, GeIL eller TwinMos

Skjermkort: 7800GTX 256MB. Samme kort med 512MB er overkill, ingen spill kan utnytte det. Hvis du heller til ATI kan du jo enten kjøpe et X1800XL eller vente ti X1900-serien.

Kabinett er vel opp til smak og behag, men Lian-Li er bra hvis du har råd til det.....

Beklager at jeg ikke legger opp link. Har litt dårlig tid. Søk på prisguiden så finner du det nok.

Håper dette hjalp litt :)

5389214[/snapback]

Tusen takk Copkilla! Bra hjelp det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...