ZeBuLoN@☂ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei! Jeg har så smått tenkt å bygge meg en ny pc, og vil gjerne ha litt tips til komponenter. Spiller en del så det skal være en kraftig maskin. Vil gjerne ha tips til kabinett, strømforsyning(500W++), Hovedkort, CPU(AMD Athlon 64), Ram(DDR2??),Skjermkort(256 mb el 512 mb). Vil at maskinen skal være mest mulig stillegående. På forhånd takk. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Strømforsyning: Hiper er alltid et bra valg HK: Asrock dual s-ata 939 - billig og bra - ellers er det mye bra å velge i. CPU: AMD Athlon X2 4000+ eller høyere, kommer an på dine behov. RAM: Så vidt jeg vet er ikke AMD så glad i DDR2, kjøp heller 2 GB god PC3200 ram fra OCZ, GeIL eller TwinMos Skjermkort: 7800GTX 256MB. Samme kort med 512MB er overkill, ingen spill kan utnytte det. Hvis du heller til ATI kan du jo enten kjøpe et X1800XL eller vente ti X1900-serien. Kabinett er vel opp til smak og behag, men Lian-Li er bra hvis du har råd til det..... Beklager at jeg ikke legger opp link. Har litt dårlig tid. Søk på prisguiden så finner du det nok. Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Strømforsyning: Hiper er alltid et bra valgHK: Asrock dual s-ata 939 - billig og bra - ellers er det mye bra å velge i. CPU: AMD Athlon X2 4000+ eller høyere, kommer an på dine behov. RAM: Så vidt jeg vet er ikke AMD så glad i DDR2, kjøp heller 2 GB god PC3200 ram fra OCZ, GeIL eller TwinMos Skjermkort: 7800GTX 256MB. Samme kort med 512MB er overkill, ingen spill kan utnytte det. Hvis du heller til ATI kan du jo enten kjøpe et X1800XL eller vente ti X1900-serien. Kabinett er vel opp til smak og behag, men Lian-Li er bra hvis du har råd til det..... Beklager at jeg ikke legger opp link. Har litt dårlig tid. Søk på prisguiden så finner du det nok. Håper dette hjalp litt 5389214[/snapback] Tusen takk Copkilla! Bra hjelp det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå