Gå til innhold

Nytt hovedkort, 20/24 pin?

besatt

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe en del nye ting til min pc. Jeg har tenkt og kjøpe dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313606&cks=PRL

også en rimelig strømforsyning, som f.eks denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...2BBR2&mcat=c346

Men, var en bekjent av meg som sa at jeg måtte ha en "ren" 24 pin's strømforsyning pga. hovedkortet som måtte ha et eller annet.

jeg har ikke peiling, vet ikke hva "pin" er en gang, men lurte på hva dere sier om dette, må jeg ha en strømforsyning som bare er 24 pin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disse "pin" du snakker om, er strømkontakten til hovedkortet ditt!

Akkurat som en kontakt i veggen, du må passe på at du setter i riktig stikk-kontakt i veggen, som har to pinner, å ikke 3 sånn som ommer o.l. ofte har.

Samme med hovedkortet, fra strømforsyninga di må du passe på at du har en strømkontakt som passer inn i hovedkortet ditt... I dette hovedkortet du skal kjøpe er det 24 pins strømkontakt... å ikke 20 pins!

På strømforsyninga di står det at det er en 24 pins strømkontakt til hovedkortet med en avtagbar del til 20 pins, så du kan bare kjøpe disse tingene uten problemer! uansett, så kan man sette en 20 pins kontakt, i en 24 pins kontakt! Har spurt på flere butikker om det går, og intet problem :)

ERGO: Du kan kjøpe strømforsyninga og hovedkortet.. de passer sammen!

EDIT: Det står: "strømforsyningen har en 24-pins hovedkortkontakt med en avtagbar 4-pins del. Den kan derfor problemfritt brukes med både de nye 24-pins hovedkortene og de eksisterende/gamle 20-pins hovedkortene."

Strømforsyninga de passer til både 20 og 24 pins hovedkort...

Endret av Andak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...