KAO Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Det står i user manualen: Max memory is 3 GB unbuffered or 4 GB Registered DDR SDRAM. Support single and double density DDR DIMMS. Hvilken type skal jeg kjøpe? Er det mulig å finne ut hvilken type memory som vil fungere for Abit KR7A kortet før en handler inn delene? http://www.crucial.com/UK/ har en service der de garanterer at minnet fungerer, MEN, en må bestille minne hos de. I butikken(e) står det merkenavn på en del av minnetypene, er det de som er registered? Det her er nok planke for de fleste, men jeg synes det er litt dumt å ende opp med minne som ikke funker sammen med det kortet jeg har tenkt å kjøpe. Hilsen gamlingen Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Reg betyr at ram'n har "registre" som hjelper chipsettet å addressere. Derfor kan man vanligvis kjøre "mer" registrert (REG) minne enn tilsvarende unbufferd. Hvis du kikker på bilder vil du legge merke til at REG moduler har noen ekstra chipper (på bunnen vanligvis), mens ECC har en 9ende i bredden. Btw, bortsett fra noen Tyan-amd kort er det ingen kort som "vi" bruker som trenger (eller vil tjene noe på REG) så spar pengen din :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå