Gå til innhold

Melkeforbruk per. dag?


sofarot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drikker rundt 1,5 liter melk hver dag.

(1 liter ren melk + melk i frokostblandning + andre ting)

 

Sjokomelk er usunt - melk er kanskje ikke det sunneste men samtidig er det veldig bra å drikke; folk som har en god daglig kalsium kilde har som regel "gode bein".

 

edit: Tror ingen har nevnt det i denne tråden - men norsk melk smaker £{${$£@£$@}{ Hæslig.

 

[Ja jeg mener det]

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Så det er bare BS det som står på melkepakkene, om hvor sunt melk er, og mye kalsium som er så flott og fantastisk? :cry:

 

EDIT: Jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å proppe i seg 3 liter melk om dagen. jeg drikker kanskje 1-1,5 liter væske til vanlig vil jeg tro, og halvparten tenker jeg er melk. Jeg drikker kanskje ikke så mye heller... :hmm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Må nu ha et par glass melk om dagen jeg, gått over fra lett til skummet. Kan av og til drikke en liter i slengen, men anbefalt og anbefalt... Er nå godt og sundt. Eller som noen sier: Helse i hver dråpe og gift i hver liter. Ikke anbefalt å ikke drikke men ikke anbefalt å drikke for mye. Men sunnere enn mye annet vi spis av genmanipulert mat. Melke fettet er vist ikke så bra i store mengder, men så lever vi nå bare en gang. :wee:

 

Hver sin lyst...

Lenke til kommentar

Går kjapt 2L på en dag Xtra-lettmelk da. Problemet mitt er vel egentlig at jeg ikke bruker glass. Er jeg tørst så henter jeg meg en kartong melk eller fyller en 1.5L flaske med vann.

 

Er jeg virkelig tørst etter trening eller noe slikt så går en kartong melk fort ned i en slurk.

 

Melk er jo dødsgodt, jeg føler meg mer oppvakt og friskere etter jeg begynte å drikke mer melk. Og xtra-lettmelk er jo veldig lite fett i, pluss at det er tilsatt D-vitamin.

Lenke til kommentar
En normal, voksen person bør vel ikke ha mer enn 1-2 glass melk til dagen. Melk er jævlig oppskrytt, ett fint eksempel på den ekstremt effektive propaganadamaskinen som heter Tine norske Meierier.

 

vann + kalsium tabeletter er mye bedre enn melk, hvis det er argumentet for melk..så slipper du fettet du får samtidig (ja, selv i ekstra super duper lett melk er det fett)

5405143[/snapback]

 

Oh no! Not the fat! Please don't take me, Mr. Fat! :ohmy:

 

Herregud, det er da ikke så mye fett i melk at det gjør noe :roll: . Ekstra lett, som jeg drikker, inneholder jo bare 0,7% fett. (eller: 99,3% fat free, as they would have said it over there). Tror du ville fått sjokk av å se på hva mat og drikke inneholder :whistle:

 

EDIT: Og hvem tar egentlig kalsiumtabletter da? :hmm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...