Gå til innhold

Melkeforbruk per. dag?


sofarot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt allergisk for melk, så unngår stort sett å drikke det. Får kun i meg melk gjennom mat. Gjør ikke noe. Er ikke så glad i melk uansett. Visste dere forresten at når noen ikke liker melk, så er det ofte en kombinasjon med at de er allergiske og at kroppen rett og slett sier nei.

 

Appelsinjuice for the win :w00t:

Lenke til kommentar
Hæ?  :dontgetit:  Jeg har jernmangel, kan det skyldes at jeg drikker over en liter om dagen?

Har drukket omtrent én allerede i dag... :ermm:

5394174[/snapback]

 

Vet ikke hvor mye som trengs, men da jeg kortet ned på forbruket gikk jerninnholdet rett opp til normalt. Men husk: Jeg var sånn rundt 7 - 8 år på den tiden, altså mye mindre, så en liter da tilsvarer nok sånn ca. 2 - 2 1/2 liter nå.

 

At du har jernmangel kan jo skyldes melk, men antakelig ikke. Kommer jo litt an på hvor høy du er og hvor mye du veier.

 

EDIT: At melk er usunt sier jeg ikke, drikk melk! Bare ikke for mye.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Hmmm.. Pleier egentlig å drikke ca et glass ekstra lett om dagen. Men så gikk jeg over til å drikke te om morgenen fordi jeg har hatt vondt i halsen i vinter, så nå er det bare i helgene de dagene jeg ikke jobber at det blir melk. Og kanskje hvis jeg spiser noe brødmat til kveldsmat. :)

Lenke til kommentar
Hæ?  :dontgetit:  Jeg har jernmangel, kan det skyldes at jeg drikker over en liter om dagen?

Har drukket omtrent én allerede i dag... :ermm:

5394174[/snapback]

 

Vet ikke hvor mye som trengs, men da jeg kortet ned på forbruket gikk jerninnholdet rett opp til normalt. Men husk: Jeg var sånn rundt 7 - 8 år på den tiden, altså mye mindre, så en liter da tilsvarer nok sånn ca. 2 - 2 1/2 liter nå.

 

At du har jernmangel kan jo skyldes melk, men antakelig ikke. Kommer jo litt an på hvor høy du er og hvor mye du veier.

 

EDIT: At melk er usunt sier jeg ikke, drikk melk! Bare ikke for mye.

5397774[/snapback]

 

Hm.. Jeg er jævlig tynn, om det er det du mener :p

Har en BMI på omtrent 16,5 nå.. Helt forjævlig, blir ofte svimmel av å gå opp lange bakker osv. Fyller 15 år nå i januar, så det burde rette på seg snart.

 

 

Melk er forresten veldig godt for skjelettet!

Jeg har alltid drukket masse melk og har aldri knukket et bein i hele kroppen, selv om det burde ha skjedd en del ganger :p Aldri forstua noe heller. Kan sammenlikne med en venn av meg som var omtrent like stor som meg for noen år siden. Han drakk bare jus og nesten aldri melk. Han hadde knekt en del, ja :p

Lenke til kommentar

En normal, voksen person bør vel ikke ha mer enn 1-2 glass melk til dagen. Melk er jævlig oppskrytt, ett fint eksempel på den ekstremt effektive propaganadamaskinen som heter Tine norske Meierier.

 

vann + kalsium tabeletter er mye bedre enn melk, hvis det er argumentet for melk..så slipper du fettet du får samtidig (ja, selv i ekstra super duper lett melk er det fett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...