TomWhittaker Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Drikk 2 liter Tine Lettmjølk per dag. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Drikk 2 liter Tine Lettmjølk per dag. 5393293[/snapback] Amen. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Drikker minst en liter skummet melk daglig. Ofte drikker jeg en liter bare på ét brødmåltid, og jeg merker da ikke noe. Endret 6. januar 2006 av SupremeX Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 anbefaller å lese litt fakta rundt melk før man konkluderer med om melk er farlig... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 par glass om dagen kanskje, noen ganger mer, noen mindra Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 En eller to skåler melk (frokostblanding) før skolen, ikke noe mer enn det. For mye melk er ikke godt for jerninnholdet i kroppen. Nå drikker jeg ikke mye, men før drakk jeg vel rundt en liter dagen, og da var jeg ganske mye mindre. Fikk jernmangel og legen anbefalte mindre melk Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Et glass hver morgen. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 For mye melk er ikke godt for jerninnholdet i kroppen. Nå drikker jeg ikke mye, men før drakk jeg vel rundt en liter dagen, og da var jeg ganske mye mindre. Fikk jernmangel og legen anbefalte mindre melk 5393785[/snapback] Hæ? Jeg har jernmangel, kan det skyldes at jeg drikker over en liter om dagen? Har drukket omtrent én allerede i dag... Lenke til kommentar
Otzi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hvor mange liter er en sånn stor mwlkekartong da? (gidder ikke å sjekke selv) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hvor mange liter er en sånn stor mwlkekartong da? (gidder ikke å sjekke selv) 5394655[/snapback] Vanlig: 1l Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 1 liter, men vet ikke om 2 liter'ene finnes lenger. Mener å sett dem Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) hvor mange liter er en sånn stor mwlkekartong da? (gidder ikke å sjekke selv) 5394655[/snapback] EDIT: Holder meg til å si at TINE lettmelk fås i opptil 1,5l. Endret 6. januar 2006 av Vegard_ Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 En eller to skåler melk (frokostblanding) før skolen, ikke noe mer enn det. For mye melk er ikke godt for jerninnholdet i kroppen. Nå drikker jeg ikke mye, men før drakk jeg vel rundt en liter dagen, og da var jeg ganske mye mindre. Fikk jernmangel og legen anbefalte mindre melk 5393785[/snapback] Ikke kutt ut melka, drikk heller blod appåtil! hvor mange liter er en sånn stor mwlkekartong da? (gidder ikke å sjekke selv) 5394655[/snapback] Tine lettmelk kommer i 0,25l, 1l og 1,5l. H-melk, skummet melk og andre varianter kommer kun i 1l. 5395144[/snapback] Åneida du.. Lett kommer i 0,5l, H kommer i 0,5l, Ekstra-lett kommer i 0,5, og ja, virkelig, skummet gjør også det! Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 stemmer at du blir anemisk av my melk ja. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 En eller to skåler melk (frokostblanding) før skolen, ikke noe mer enn det. For mye melk er ikke godt for jerninnholdet i kroppen. Nå drikker jeg ikke mye, men før drakk jeg vel rundt en liter dagen, og da var jeg ganske mye mindre. Fikk jernmangel og legen anbefalte mindre melk 5393785[/snapback] Ikke kutt ut melka, drikk heller blod appåtil! hvor mange liter er en sånn stor mwlkekartong da? (gidder ikke å sjekke selv) 5394655[/snapback] Tine lettmelk kommer i 0,25l, 1l og 1,5l. H-melk, skummet melk og andre varianter kommer kun i 1l. 5395144[/snapback] Åneida du.. Lett kommer i 0,5l, H kommer i 0,5l, Ekstra-lett kommer i 0,5, og ja, virkelig, skummet gjør også det! 5395220[/snapback] Ok, har endret innlegget, men jeg har aldri sett H-melk, ekstralett eller skummet i andre format enn 1L. Prøv å hold en hyggelig tone på forumet Lenke til kommentar
Silja Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Drikker ca. et glass om dagen.. Tror ikke det er usunt med mye melk, det er bra for tennene og beinbygningen, Men det er jo fett i melk da, så du kan kanskje legge på deg. Skummet melk?? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Drikker ca. et glass om dagen..Tror ikke det er usunt med mye melk, det er bra for tennene og beinbygningen, Men det er jo fett i melk da, så du kan kanskje legge på deg. Skummet melk?? 5395332[/snapback] Det er jo bare mellom 0,1 og 4% fett i de vanligste variantene av melk. Det er ikke mye i forhold til andre meieriprodukter, som f.eks. ost og smør, som hovedsakelig er melkefett. Men melkefettet inneholder mange vitaminer og mineraler og jo mer fett man tar bort fra melka, dess mindre sunn er den. Mange lar seg altså lure av lavt fettinnhold i skummet melk, det er ikke egentlig noe sunnere av den grunn. Lenke til kommentar
icer Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Syns sjokomelk (sterk blanding) som ikke er altfor kald er drit godt! Drikker vel 1-2L hverdager og 1L i helgen... Edit: Må ha det, bare MÅ ha det! Endret 6. januar 2006 av icer Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 1 liter, men vet ikke om 2 liter'ene finnes lenger. Mener å sett dem 5394813[/snapback] De selger 1,5 litere i Stavanger iallfall. Kanskje det er de du tenker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå