Koffert Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Dropper du melken, bør du i stedet blant annet få i deg: - Brokkoli (og andre mørkegrønne grønnsaker). Gir kalsium og vitaminene B2 og B3. - Fet fisk og tran, gir vitamin A, B3, B12 og D. - Kjøtt, gir vitamin B2 og B12. - Egg, gir vitamin A, B3 og D. - Innmat (nyrer, lever), gir vitamin A, B2 og B12. - Mye vann! Vann er den beste tørstedrikken. Er vel enklere å tømme i seg en liter melk hver dag enn å ete innvoller og fisk hver eneste dag? Tar tran (faktisk) hver dag, spiser mye leverpostei og annet kjøttpålegg, inkludert en hel del egg, så jeg kan ikke si jeg lever et usunt liv, og jeg bærer ikke preg av det heller. Vel, kanskje jeg er litt ekstrem med 3 liter melk om dagen, men jeg veier tross alt ikke _så_ mye.... Jeg trener, og har ikke problemer med noe ang. det. Og dette slimgreiene i kjeften har jeg ikke merket noenting til. Endret 5. januar 2006 av Koffert Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg tar meg et glass melk hver morgen. Og det er vell egentlig det. Hvis jeg har hang-over så går det fort ett par liter. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Drikker vel 2 liter blanding vann/ekstra-lett hver dag. 5388940[/snapback] Blander du melk med vann? Jeg som syntes lettmelk smaker utvannet. Bare Helmelk er bra nok for ekte mannfolk Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Drikker helst ekstra lett/skummet, går gjerne mellom ein halv liter og ein liter per dag. Q-melk eier! Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Lett eller ekstra lett. H-Melk i sjeldne tilfeller (se: litt igjen etter juletider o.l) Brunost på rista grovbrød eller loff med melk til Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Går i overkant av en liter lettmelk daglig. Hadde ikke en avsteming vært greit her? Redigert: Etter å ha tenkt over det litt, har jeg innsett at melkeforbruket har gått kraftig ned. Jeg ligger nok rundt en halv liter. Det går derimot minst en liter te daglig. Endret 5. januar 2006 av sluffy Lenke til kommentar
akarno Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Erm.. Har nok ikke drikket melk det siste året Lilker det ikke Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Melk er sjelden kost for meg, til noe mat må jeg ha det, men det er likevel sjelden. Sjokolademelk drikker jeg derimot en halv liter av hver dag. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg drikker egentlig ikke melk, men jeg har jo sjokolmelk og milkshake fra Tine av og til i kantina Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Tsja.. 4 proteinshaker som alle er blandet i melk + havregryn 2-3 ganger om dagen... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Melk er for kalver... *vann er tingen Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dropper du melken, bør du i stedet blant annet få i deg: - Brokkoli (og andre mørkegrønne grønnsaker). Gir kalsium og vitaminene B2 og B3. - Fet fisk og tran, gir vitamin A, B3, B12 og D. - Kjøtt, gir vitamin B2 og B12. - Egg, gir vitamin A, B3 og D. - Innmat (nyrer, lever), gir vitamin A, B2 og B12. - Mye vann! Vann er den beste tørstedrikken. Er vel enklere å tømme i seg en liter melk hver dag enn å ete innvoller og fisk hver eneste dag? Tar tran (faktisk) hver dag, spiser mye leverpostei og annet kjøttpålegg, inkludert en hel del egg, så jeg kan ikke si jeg lever et usunt liv, og jeg bærer ikke preg av det heller. Vel, kanskje jeg er litt ekstrem med 3 liter melk om dagen, men jeg veier tross alt ikke _så_ mye.... Jeg trener, og har ikke problemer med noe ang. det. Og dette slimgreiene i kjeften har jeg ikke merket noenting til. 5389100[/snapback] Tipper du eser ut som en ballong med en gang du slutter å vokse Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dropper du melken, bør du i stedet blant annet få i deg: - Brokkoli (og andre mørkegrønne grønnsaker). Gir kalsium og vitaminene B2 og B3. - Fet fisk og tran, gir vitamin A, B3, B12 og D. - Kjøtt, gir vitamin B2 og B12. - Egg, gir vitamin A, B3 og D. - Innmat (nyrer, lever), gir vitamin A, B2 og B12. - Mye vann! Vann er den beste tørstedrikken. Er vel enklere å tømme i seg en liter melk hver dag enn å ete innvoller og fisk hver eneste dag? Tar tran (faktisk) hver dag, spiser mye leverpostei og annet kjøttpålegg, inkludert en hel del egg, så jeg kan ikke si jeg lever et usunt liv, og jeg bærer ikke preg av det heller. Vel, kanskje jeg er litt ekstrem med 3 liter melk om dagen, men jeg veier tross alt ikke _så_ mye.... Jeg trener, og har ikke problemer med noe ang. det. Og dette slimgreiene i kjeften har jeg ikke merket noenting til. 5389100[/snapback] Tipper du eser ut som en ballong med en gang du slutter å vokse 5389366[/snapback] Når jeg slutter å vokse slutter jeg å spise. Man må jo kose seg litt i ungdomsårene. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Shit, koffert Og jeg som trodde jeg drakk mye Drikker mellom 0,5 og 1,5l melk om dagen. Men den siste måneden har tallene vært betydelig lavere, grunnet at jeg har vært forkjøla, og da smaker melka dritt. Har ikke kommet helt opp i normalt melkeforbruk ennå, men det kommer vel snart Før drakk jeg en liter melk til frokost, en til lunsj og en il kvelds. Lett-melk, da. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dropper du melken, bør du i stedet blant annet få i deg: - Brokkoli (og andre mørkegrønne grønnsaker). Gir kalsium og vitaminene B2 og B3. - Fet fisk og tran, gir vitamin A, B3, B12 og D. - Kjøtt, gir vitamin B2 og B12. - Egg, gir vitamin A, B3 og D. - Innmat (nyrer, lever), gir vitamin A, B2 og B12. - Mye vann! Vann er den beste tørstedrikken. Er vel enklere å tømme i seg en liter melk hver dag enn å ete innvoller og fisk hver eneste dag? Tar tran (faktisk) hver dag, spiser mye leverpostei og annet kjøttpålegg, inkludert en hel del egg, så jeg kan ikke si jeg lever et usunt liv, og jeg bærer ikke preg av det heller. Vel, kanskje jeg er litt ekstrem med 3 liter melk om dagen, men jeg veier tross alt ikke _så_ mye.... Jeg trener, og har ikke problemer med noe ang. det. Og dette slimgreiene i kjeften har jeg ikke merket noenting til. 5389100[/snapback] For det første er det ikke noe du trenger å spise hver dag. For det andre, så spiser de fleste kjøtt og fisk ganske ofte, og da har du jo de fleste vitaminene du har listet opp. Når det gjelder om melk er dårlig for deg, så er det noe man er uenig om - som det meste annet. Men husk, ingenting er bra for deg i for store mengder - til og med vann. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Man blir hva man spiser... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Man blir hva man spiser... 5389732[/snapback] I dette tilfellet "sunn"? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Man blir hva man spiser... 5389732[/snapback] I dette tilfellet "sunn"? 5389751[/snapback] Nei, man blir et glass melk må du da skjønne. Så kan noen andre drikke denne melken, og de blir igjen til et glass melk. Livets syklus heter det. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Anbefalinger Vi vet ikke hvilket inntaksnivå som er best for helsen, og det finnes ikke offisielle anbefalinger for inntaket av probiotiske melkesyrebakterier. Friske mennesker med et variert og sunt kosthold har trolig ikke behov for ekstra tilskudd. Den faglige interessen knytter seg først og fremst til den normaliserende effekten slike bakterier kan ha ved tilstander som omfatter en forstyrret tarmbakterieflora, f.eks. ved stress, antibiotikabruk og tarminfeksjoner. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Jeg drikker 0 liter melk om dagen. Jeg hater melk! Eneste jeg kan drikke, som ligger i den gata, er biola bringebær eller blåbær Endret 6. januar 2006 av Mirann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå